Wat een geweldige afsluiting van onze reis! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Wat een geweldige afsluiting van onze reis! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Wat een geweldige afsluiting van onze reis!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Januari 2015 | Sri Lanka, Negombo

Hallo lieverds,

Hier (waarschijnlijk) het laatste verslag van onze prachtige reis! Over 2 dagen stappen we alweer op het vliegtuig om dinsdag 3 februari aan te komen in het koude kikkerlandje! We vliegen met z'n 3en terug.
Wytse heeft nog een ontzettend leuke tijd gehad met Sam en Diny en daarna nog een week met Vincent! Ondertussen hebben mn moeder en ik een supertijd gehad met zn 2en!! Wat heb ik een stoere, gezellige en ondernemende moeder!! Ik zal beginnen bij het begin;)

16 januari, Negombo: Mama opgehaald van het vliegveld, wat heerlijk om elkaar weer te zien! Helaas stond de backpack nog in London... oeps! Maar het mocht de pret niet drukken, van de vergoeding lekker uit eten geweest en de volgende dag werd de tas netjes bezorgd in het hotel. Top! Ondertussen afscheid genomen van Wytse, ons avontuur kan beginnen!

We zijn begonnen op de vismarkt, stinkend groot, maar prachtig om te zien! Een boottocht gedaan over de lagoon en alle tuctuc-chauffeurs/gidsen/etc ondertussen afgewezen hihi. Wij zijn twee stoere vrouwen! Wij hebben niemend nodig;) en oh wat is dat goed gegaan!

Na Negombo zijn we met de bus naar Pinawala gegaan, het was niet de planning, maar kwam heerlijk op ons pad, dus gelijk de plannen maar gewijzigd hihi. We zaten in een hotel waar je vanuit de kamer de olifanten kon zien baden, we mochten ze zelfs voeren en aanraken, een hele gave ervaring en we waren dan ook door het dolle heen haha. Nadat de olifanten gewassen/afgekoeld zijn, gaan ze gewoon door de winkelstraat terug naar het olifantenweeshuis waar ze wonen. Erg grappig om te zien dat alle verkopers hun winkeltjes dan snel even dicht doen! We hebben ook nog een ritje gemaakt op een olifant, maar dat vonden we erg zielig, dus eens en dan nooit weer!

Daarna met de bus naar Kandy gegaan, hier zijn we naar een theefabriek geweest, hebben we een traditionele dansshow gezien en hebben we een heerlijke herbal ayurvedic massage gehad.

Na Kandy hebben we een lange reisdag gehad, met de lokale bus (inclusief een heerlijk muziekje op volume 30 haha) en de trein, op naar Ella! Hier zijn we twee nachtjes gebleven (lees: 6 euro per persoon per nacht, jaja ook nu zijn we echt aan het backpacken!) en hebben heerlijk gewandeld over het spoor en naar little adam's peak. De omgeving is hier prachtig!

Soms hebben we van te voren hotels/guesthouses geboekt, maar we zijn ook heel vaak op de bonne fooi gegaan.. en eigenlijk hebben we altijd geluk gehad en sliepen we op een hartstikke leuk plekje! Ookal hadden we soms koud water en geen lakens hihi. Na Ella gingen we op pad naar Uda Walawe, op Safari!! We stapten uit de lokale bus en we werden gelijk aangesproken door Max, hij wist een leuke slaapplek, hij zou ons daar brengen en als we hem aardig vonden zei hij, dan konden we bij hem morgenochtend wel de safari doen.. uiteraard haha. En ja, we vonden hem aardig en hadden een prachtige slaapplek! Midden in de jungle, superaardige mensen die heerlijk voor ons hebben gekookt, ook de safari was super, twee luipaarden gezien!!! (Je krijgt wat je verdient he Martine!?;):D) De safari was van 06:00 tot 09:00, daarna lekker ontbeten en op naar het strand! Met Sam en Diny was ik hier ook al geweest, maar het is daar zo'n paradijsje! Lekker afgedingd, dus we zaten voor 36 euro in een prachtige luxe chalet OP het strand hihi. Hier zijn we een paar dagen geweest, lekker niks doen, de lokale markt bezocht en naar de rock temple geweest. Even lekker weekend gehouden dus.

Na Tangalle zijn we naar Mirissa geweest om walvissen te spotten, en ja... weer hebben we geluk.. 7 walvissen gezien, een groep dolfijnen en 6 ORKA'S!!! Dat was zo ontzettend gaaf, prachtige beesten! Bij terugkomst waren Wytse en Vincent er met de jeep om gezellige te lunchen. Daarna zijn wij naar Galle fort gegaan. Hier hebben we eens lekker geshopt hihi en zijn lekker uit eten geweest. De volgende ochtend naar de schildpadden geweest en ik heb in een tuctuc mogen rijden (H) en mocht 'visser voor even' spelen, wat een lol hebben we gehad! 's Middags weer door naar Bentota, hier hebben we niet zoveel gedaan, lekker een stuk gewandeld. Nu zitten we weer in Negombo en gaan we de laatste dagen met zn 3en nog op stap! Vincent is ondertussen weer naar huis.

Ik heb nog zoveel niet verteld, het waren twee heerlijke weken en hebben ontzettend veel meegemaakt, zo bijzonder om dit samen met mn moeder te mogen doen! Een tijd om nooit te vergeten!

En ohja... met Wytse was het ook wel leuk hoor;) hahaha

Ik kijk met ontzettend veel plezier en geluk terug op deze vier maanden..! Een ontzettend mooie ervaring om dit samen met mn grote liefde mee te mogen maken!

Wytse heeft al wel weer zin om terug te gaan.. maar ik stiekem nog niet! Ik kijk er naar uit om iedereen weer te zien! Maar die kou... brrrrrr!!!

Tot snel!En bedankt dat jullie ons zo gevolgd hebben, dat waarderen we erg en vonden het erg leuk!!

Liefs,
Sanne & Wytse (en Lia!;))

• 31 Januari 2015 - 07:40

Margit:

Wat een schitterend verhaal weer - geniet er nog maar extra van de laatste daagjes, en tot snel weer in nl!!!

• 31 Januari 2015 - 08:35

Marjolein:

Wat een verhalen weer Sanne! Erg leuk om jullie zo ver weg toch steeds een klein beetje te kunnen volgen. Ik kijk erg uit naar jullie verhalen en foto's met een gezellig Hollands kopje thee erbij ;)
    Voor nu, geniet nog even van elkaar en de prachtige omgeving!

• 31 Januari 2015 - 08:58

Margon:

Ha Sanne, Wytse en Lia

Heel veel plezier de laatste dagen en een goede terugreis !

Margon
    Xxxx

• 31 Januari 2015 - 09:42

Klarinda:

Hallo allemaal,
    Super verhaal weer geniet van de laatste dagen en tot snel

• 31 Januari 2015 - 10:44

Betsie:

Hallo lieve luitjes! Hier Betsie en Alfons. wat een leuk verslag veel meegemaakt maar ook weer mooi naar nederland. wij wensen jullie een goeie reis terug en een kikkerlandje is het hier wel. heel veel liefs en veel knuffels.

• 31 Januari 2015 - 11:03

Martine:

Lieve Sanne, Wytse en Lia,

Wij zijn aan het aftellen hoor! ;) Hopelijk is gisteren hier in NL de laatste sneeuw gevallen (voor jullie)...
    Het is hier inderdaad koud maar alle vrienden en familie zullen voor warmte zorgen :P
    Wat hebben jullie nog een gave weken gehad zeg! En wat klinken je avonturen met je moeder ook zo gaaf en stoer! Je krijgt inderdaad wat je verdient! Dat is zeker gelukt, super tof! :D
    Nu verdienen wij het om al die verhalen en foto's in real life te horen!

Tot heeeeel snel!!
    Goede reis en een dikke kus!

• 31 Januari 2015 - 11:37

Suzanne:

Hey lieverds!

Wat een heerlijk verhaal toch weer. En wat stoer en bijzonder om zo op pad te zijn met je moeder! Weer veel meegemaakt en gezien, zo leuk om dat allemaal te lezen. Ik ben benieuwd naar alle andere verhalen en de foto's!
    Tot snel in Nederland en geniet nog even van het laatste stukje!

liefs suz

• 31 Januari 2015 - 12:26

Emelian:

hey Sanne & Wytse,

Wat heerlijk weer om jullie ( laatste) verhaal online te mogen lezen.
    Ik denk dat vele het met mij eens zijn dat wij in het koude( valt wel mee hoor :) ) kikkerlandje energie hebben gekregen van jullie inspirerende verhalen. We konden het gewoon voor ons zien! Maar ja 'ohne Arbeit kein Spass' dus ook dat wordt weer een uitdaging.
    Gezellig dat jullie weer terugkomen en we zien jullie gauw verschijnen hoop ik!
    Goede vliegreis terug!
    Gr. Emelian

• 31 Januari 2015 - 16:41

Sylvia:

Hey Sanne en Wytse, bijna weer naar huis.... Zo te horen was Srilanka een prachtige afsluiting van jullie reis. Tof om al jullie avonturen mee te beleven op deze manier... Goede reis terug!!!! Liefs, Sylvia

• 31 Januari 2015 - 21:35

Wim En Cocky:

Hoi lieverds,

Jullie fantastische reis zit er nu bijna echt op!!
    Nog eventjes en we kunnen elkaar weer heerlijk in de armen sluiten!
    Wat kijken wij d'r naar uit.....
    Een heel goede vliegreis gewenst en tot dinsdag.

Liefs, Wim en Cocky

• 31 Januari 2015 - 23:51

Marco En Amanda:

Hoi schatten,

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad. Na het lezen van al die verhalen snappen we heel goed dat jullie niet naar huis willen..
    Al willen we jullie heel graag ons paleisje laten zien!! We zijn zo ontzettend blij. Enne, Wytse is nu vast helemaal op kracht... dus.... hihihih.

Goede reis terug. Pas goed op elkaar (en de spullen)