Fireballs!! - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Fireballs!! - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Fireballs!!

Door: Sanne en Wytse

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Cortez

Howdy!

Bedankt voor al jullie leuke en lieve berichtjes! We lezen ze met erg veel plezier! We zitten nu in Cortez en hebben weer zoveel gezien en gedaan!

Het is hier geweldig! De natuur is overweldigend, de mensen zijn de meest vriendelijke ooit ontmoet en genoeg wilde dieren om te zien. (Wat Sanne niet altijd even leuk vindt haha). We zien heel veel hertjes, maar ook wasberen, eekhoorntjes, wilde paarden en.. helaas nog geen beren!

Eerst even terug naar Vegas... 1 grote speeltuin!! Wat was dat leuk! We keken onze ogen uit, het bellagio incl. watershow, een dierentuin in het casino met echte Flamingo's, haaien in een mega aquarium, een winkel vol met M&M's, een winkel vol met Coca-cola, een Harley Davidson van 30 meter en uiteraard heeeeel veel gokkasten. We hebben onze ogen uitgekeken.. ook naar de vele zwervers die al hun geld vergokt hebben.. De meeste zeggen ook gewoon eerlijk dat ze zitten te bedelen voor geld om bier te kopen of om te gaan gokken. ;) Wytse heeft onze portemonnee goed bewaakt.. dus gelukkig hebben wij maar 5 dollar verloren hihi. Ook hebben we nog staan twijfelen of we ons niet even zouden laten trouwen door Elvis.. maar daar hebben we toch maar vanaf gezien ghehe. We zijn er twee dagen geweest, de tweede dag bekijk je Vegas met hele andere ogen, nog steeds een speeltuin maar met een hoop schijn en arme zieltjes.

Na alle leuke lichtjes, de eifeltoren, het vrijheidsbeeld, rollercoasters en ik kan nog uren doorgaan.. zijn we weer doorgereisd naar de natuur, waar we veel hebben gewandeld!

Zion National park:
Gewandeld tussen 'The Narrows', het komt er op neer dat je door een soort kreek/rivier loopt in een kloof, prachtig en leuk om te doen!

Bryce National park:
Prachtige sterren! Het donkerste plekje op aarde, wat is de melkweg toch om verliefd op te worden!! (Ook het koudste plekje tot nu toe ghehe, we hebben mutsen gekocht om onze hoofdjes 'snachts warm te houden.)
Bryce heeft heel veel hoodoo's, dit zijn smalle hoge rotsen die zijn ontstaan uit zandsteen (als ik het goed onthouden heb), het water wat vroeger in geultjes liep, bevroor waardoor het steen afbrokkelt, keer op keer is dit gebeurd, waardoor de geulte nu zo diep zijn dat je ertussen door kunt lopen! Het was een pittge wandeling omdat je veel moet klimmen en dalen, maar om de 10 stappen was het uizicht weer prachtig mooi! Het was een loop (rondje), wij deden de loop clockwise en een ander stelletje precies andersom, het wedstrijdje was geboren. Gelukkig hebben wij het (op 1 minuut na) het van de zestigers kunnen winnen haha.

Moab:
Erg leuk plaatsje waar we heerlijk in de hottub hebben genoten van een goed biertje (mede mogelijk gemaakt door een stel Amerikanen in de hottub naast ons), zij reden in Raizers, een soort buggys, hele gezellige mensen! Waar we s' avonds een gezellig biertje ophebben, we hebben veel geleerd hoe het gaat in Utah.. van de wegenbelasting tot aan mormons (mensen met een bepaald religie) we hebben zelf pompoenbier gekregen! (Al vond Sanne dat niet te zuipen en Wytse deed alsof haha). Wij hadden Heineken meegebracht;). Verder weer een mooie wandeling gemaakt.

Arches:
Prachtig mooi!

Mesa Verda:
Hier zijn we vandaag geweest, het zijn huizen gebouwd van zandsteen in een diepe kloof en zijn al tig jaar oud, bijzonder om te zien dat mensen vroeger zo geleefd hebben! Verder hebben we vandaag lekker uitgeslapen.. we moesten even bijkomen van het bier en de fireballs! Een stelletje uit australie (travelling for 2 years(!)) waren net getrouwd in Vegas en hadden nog wat drank over, nou superlekker! Het is een soort Whiskey met kaneel het het smaakt precies naar snoep wat we vroeger vaak aten. De fireballs;). Dus we hebben gezellig bij het vuur gezeten en flink gelachen (en gedronken;)).

Dit was het voor nu wel denk ik! Nu maar eens wat foto's uploaden, want dat zegt meer dan woorden!
Morgen gaan we naar Monument Valley.

Jullie nog aan het genieten van het mooi weer?! Of is dat alweer voorbij?

Liefs,
Sanne en Wytse

• 21 Oktober 2014 - 10:30

Martine:

Lieve avonturiers!
    Prachtige foto's, ik blijf me verbazen over de mooie Amerikaanse natuur.
    Zo te lezen gaat alles goed met jullie, ook qua reizen zit nu alles mee en genieten jullie volop, mooi! ;) Bevalt de Jucy nog steeds goed?
    Ik hoop snel te kunnen skypen zodat we echt even bij kunnen kletsen! ;)
    Dikke knuffel uit herfstachtig Breda! Xxxx

Ps. Ook de groetjes van GJ

• 21 Oktober 2014 - 11:16

Jantine:

Hoi Lieverds,

Wauw wat zijn jullie aan het genieten zeg!! Echt super! ik lees jullie verhalen met plezier!!
    Geniet er maar lekker van!

Liefs Jantine

• 21 Oktober 2014 - 13:26

Amanda En Marco:

Lieve allebei,

Wat een leuk verhaal weer zeg.. Jullie maken echt veel mee, wat een beleving!! Leuke foto's ook!

Het zonnetje heeft vanaf vandaag echt Nederland verlaten, de herfst is begonnen. Wind, storm, blaadjes die vallen, files, regen, koud... je kent het wel ;-) Niet aan denken!! Hahaha

Geniet maar lekker verder daar!!

Liefs Amanda en Marco

• 21 Oktober 2014 - 15:46

Alfons En Betsie:

Dag sanne en wietse! Wat een beleving daar,jullie zijn lekker aan het genieten.wij genieten lekker dus niet van het slechte weer. Hier is alles goed.veel liefs en knuffels van alfons en betsie.

• 21 Oktober 2014 - 21:29

Henk Bakker:

Hallo wereldreizigers,
    Bedánkt voor jullie mooie verhaal. Wat een belevenissen allemaal. Wij genieten aan de zijlijn lekker met jullie mee hoor.
    Veel plezier nog en tot het volgende bericht.
    Hier trouwens alles goed. We genieten volop in ons nieuwe flatje.
    Groetjes, oom Henk en tante Bertie. Hier is de herfst echt begonnen met wind en regen. Brrr...

• 21 Oktober 2014 - 22:35

Emelian:

Hé Sanne & Wytse,

Heerlijk om jullie avontuur te kunnen volgen. Het roept voor ons veel herinneringen op en het spreekt nog meer omdat we het met eigen ogen ook hebben mogen zien.
    Jullie zien er allebei goed uit, dat geeft aan dat jullie ontzettend genieten. Ga daar vooral mee door! Leuke foto's ook!
    We wachten met spanning op jullie volgende verslag, dus niet zo lang mee wachten hoor!
    Groetjes uit een stormachtig Oosterhout,
    René & Emelian

• 22 Oktober 2014 - 19:09

Sylvia:

Wow!!! Klinkt heel erg tof! Crap, ik wou dat ik er ook was... Ach wie weet ;-) geniet ze maar lekker!
    Liefssss, Sylvia

• 22 Oktober 2014 - 23:44

Suzanne:

Hey lieverds!

Wat een leuk verhaal weer en wat zien jullie toch ontzettend veel mooie dingen daar!
    Zo te lezen bevalt het reizen goed en ontmoeten jullie daar een hoop gezellige mensen :)

En ook het Amerikaanse eten en drinken gaat er volgens mij goed in ;)

Veel plezier weer!

heel veel liefs suz

• 23 Oktober 2014 - 13:49

Ellen:

Wooww.. wat hebben jullie weer veel leuke, gave dingen meegemaakt! Heerlijk zo'n reis! Leuke foto's ook! Veel plezier samen! xx

• 24 Oktober 2014 - 19:42

Ans:

Geweldig leuke verhalen en zo herkenbaar. Geniet er maar van! Groet ans

• 26 Oktober 2014 - 10:53

Emiel & Marjolein :

Hoi lieverds,

Wat hebben jullie al veel beleefd afgelopen weken!
    Erg leuk om jullie reis te kunnen volgen op waarbenjij.nu.
    Aan de foto's te zien, vermaken jullie je prima. Prachtige kiekjes!

We kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Liefs Emiel & Marjolein

• 03 November 2014 - 15:23

Lia Oorshot:

Hoi Sanne en Wytse

Leuk om te lezen dat jullie nu in Amerika zijn (inmiddels alweer een stuk verder).
    Een deell van dit bovenstaande avontuur heb ik ook ooit meegemaakt, zo leuk om te lezen hoe jullie het beleven nu.
    Vegas vond ik ook een sprookje, maar de natuur veel mooier, net als jullie. Geniet er maar van en fijn dat we een beetje mee mogen genieten.

Het weer begint nu langzaam aan echt herfstweer te worden.

Liefs, Lia.