Stoerr!!! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Stoerr!!! - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Stoerr!!!

Door: Sanne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Juli 2013 | Vietnam, Ðà Lạt

Het heeft even geduurd, maar daar ben ik weer! Jullie kijken vast uit naar mijn regenachtige verhaal, gezien jullie hittegolf daar!(?)

Vandaag hebben we zoiets gaafs gedaan! Gisteravond zijn we aangekomen in Dalat. Twee Israelische jongens spraken ons gelijk aan, we moesten echt de canyoning trekking doen! Uuh.. klonk prima, dus we hebben gelijk geboekt!
We hebben heel veel mogen abseilen en klimmen en klauteren (inclusief regen!).. maar het gaafste was toch wel het abseilen van twee watervallen!!!! Check de foto’s!!

Uiteraard doen we nog meer stoere dingen haha.. Maar ik zal bij het begin beginnen, anders snappen jullie er straks niks meer van..

Hue: Hue is een erg gezellig plaatsje, waar we vooral weel cocktails hebben gedronken! Ook hebben we een heerlijke pedicure en manicure laten doen.. jaja het is vakantie(A).
In Hue hebben we voor een dag een fiets gehuurd en zijn we naar verschillende tempels en pagoda’s gefietst.. Het toppunt vond ik toch wel het zelf maken van wierook! Er wordt een soort van klei in een machine gestopt.. hier steek je dan zo’n heel dun houten stokje doorheen.. je trapt op een pedaal en tadaaa daar is je wierook! Ook zijn we naar de Citadel (Groot koningshuis..) geweest in Hue en hebben we heerlijk over de markt gestruind!

Hoi An: Wat is Hoi An leuk! Hoi An is ontzettend sfeervol (ook wel redelijk toeristisch maar vooruit..).. Wat kun je laten doen in Hoi An? Kleren laten maken!!! Uiteraard heb ik me ontzettend ingehouden(A) Ik heb een winterjas laten maken, een vest, hemdje en 3 jurkjes.. oeps! Backback is nu bijna 2x zo vol ghehe. Verder weer lekkere cocktails gedronken hihi. Ook hebben we Vietnamees leren koken in Vietnam! Erg geslaagd! (Alhoewel het eerste uur op de markt met een kater niet het allerleukste was..:P) We kwamen Charlotte en Koen weer tegen (twee belgen die we elke keer toevallig tegenkomen), dus dat was erg gezellig! Op de laatste ochtend, nadat we alle kleren hadden gepast en betaald, zijn we naar My Son geweest, prachtige ruines!

Nha Trang: 2 dagen op het strand gelegen!!

Nha Trang – Dalat: Samen met onze easyriders!!!!
Wat was dat leuk! Vanuit Nha Trang zijn we met twee easyriders, Jum (Spreek uit Joem) en Theo (zo noemen ze dat, het zijn eigenlijk gidsen en chauffeurs in 1..) op de motor naar Dalat gegaan! Onderweg zijn we gestopt bij watervallen, plantages, onze vriend de python hihi, een vissersdorpje, we hebben geslapen in een long house (letterlijk een lang huis:P), hebben olifant gereden en gewoon heerlijk genoten van het achterop zitten, het uitzicht en de regen!!

Nu zitten we in ons hotel in Dalat, te wachten op de slaapbus! We gaan nu naar Saigon (Ho Chi Minh) voor onze laatste daagjes.. We gaan naar de Cu Chi tunnels en een tweedagse trip doen door de Mekong Delta., om 4 augustus weer naar Hanoi te vliegen.. een dagje te shoppen en 6 augustus naar huis te vliegen! Daar heb ik stiekem toch ook al wel zin in(A).

Tot snel! In Nederland of op waarbenjij.nu!
Liefs,
Sanne

P.s. Danang is helaas niet meer doorgegaan!
P.p.s. Ik ga nu de foto's erop zetten!

• 31 Juli 2013 - 12:54

Jeroen:

Super vet :$ ben jarloers suer vet dat abseilen en klauteren. Kom maar snel naar huis . Haha doe de groeten aan die vriendin. Ben der naam kwijt sorry x haha ik moet weer verder werken x

• 31 Juli 2013 - 12:54

Jeroen:

• 31 Juli 2013 - 12:55

Lia En Willem:

Hoi lieverd,

Wauw wauw wauw wat een belevenissen, stoere dingen zijn het zeker!!
    Foto's zijn erg leuk, die met die slang komt me bekend voor, samen met je broer was wel pak weg 12 jaar geleden in Mexico.
    Wij kijken er ook al weer naar uit om je te knuffelen ( niet te hard natuurlijk hihi)
    Maar geniet er nog van met volle teugen voor je het weet zit je weer in het vliegtuig
    Xxxxxxxx paps en mams

Ps een verstandige opmerking van wytse over het thuisfront!!

• 31 Juli 2013 - 13:03

Irene Vroom:

Hoi Sanne!

Wat leuk om te lezen! Ik zit ook in Vietnam! Vandaag Mekong delta, morgen weer terug naar Ho Chi Minh city. Gisteren bij de tunnels geweest, dus we doen het programma andersom!

Heel veel plezier verder!!

Groetjes, Irene

• 31 Juli 2013 - 13:38

Daniela:

Hee San!

Fantastische verhalen, heb ze net even alledrie gelezen:)
    Geniet vooral nog even van de laatste mooie momenten en je bent weer een prachtige levenservaring rijker!
    Tot snel!

Kus!

• 31 Juli 2013 - 16:19

Margon:

Ha Sanne

Zo te zien aan de foto's vermaak jij je prima en je beleeft weer een heleboel mooie avonturen!

Geniet de laatste dagen!

Zie je

xxxxx

• 31 Juli 2013 - 16:56

Elze:

Hey chica,

Pfff jij dendert er weer doorheen. Die Canyoing ziet er echt tof uit! Enne met een zwemvest op een olifant haha alsof dat beest niet kan zwemmen. Ook komisch en zal ook wel lekker warm benauwd zijn geweest.

We wachten nu met smart op die uitnodiging voor een heerlijk zelfbereide vietnamese maaltijd :-)

XOXO

• 10 Augustus 2013 - 14:31

Annelot:

Hi San,

Hier en daar al wat foto's voorbij zien komen en nu dan de inhaalslag gedaan om alle verslagen te lezen - wat een avonturen weer! Klinkt alsof je een supertijd hebt met een boel nieuwe herinneringen voor in je mentale backpack!

Liefs xxx lotje

• 29 Augustus 2013 - 22:43

Suz:

En of dat we stoer waren!!! Heel leuk om alles nog eens voorbij te zien komen! Dankjewel voor de super vakantie lieverd!!!! kus suz