De eerste dagen Vietnam - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu De eerste dagen Vietnam - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Vietnam

Door: Sanne Bakker

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Juli 2013 | Vietnam, Lào Cai

Hallo allemaal!

Toch maar een verslag op mijn waarbenjij.nu vanuit Vietnam..!
In de sleepingbuss begon het te kriebelen en ik had de vorige keer zoveel leuke reacties gekregen! Dus als je het leuk vindt, lees het en laat iets achter;)

Dinsdag 9 juli ben ik voor 4 weken samen met Suzanne naar Vietnam vertrokken! Om ongeveer half 6 zijn we vanuit Schiphol vertrokken naar Bejing (met een 6 uur durende tussenstop) om vanuit daar te vliegen naar Hanoi! In het vliegtuig ontmoetten we twee Nederlandse jongens met dezelfde vlucht en kregen we in Bejing 'per ongeluk' een visum.. (we moesten eigenlijk alleen maar overstappen.. maar ze kunnen daar geen Engels:P) dus hebben we met elkaar een taxi gedeeld en zijn we naar het plein van de hemelse vrede in China geweest, hoe leuk is dat!
Daarna nog een paar uur vliegen en waren we in Hanoi!
Mijn eerste indruk:
- Wat een verkeer!! (Hoe je moet oversteken? Gewoon gaan en hopen dat ze stoppen en je ontwijken haha.)
- Weer die heerlijke Aziatische drukte.
- Wat ruikt het eten lekker!
- Vietnamezen zijn in het algemeen niet heel vriendelijk naar ons..
- Jaaaaa, ik mag weer backpacken!

De eerste dag hebben we Hanoi verkend, we zijn naar het Mausoleum geweest (Hier ligt Ho Chi Minh opgebaard.), maar helaas was het al dicht. Dus hebben we het museum gezien, ook wat tempels bezocht en de waterpuppetshow mogen bezichtigen! Al met al een heerlijk dagje sightseeing gehad.

Let op: Het volgende stukje is niet voor vaders en moeders...:P
's Avonds met wat andere backpackers nog een biertje wezen drinken, wat een avontuur was dat haha. Om een uurtje of 12(?) ging de bar dicht waar we waren. Maar geen probleem, volg mij maar zei de barman. Dus wij met een groepje van 30(?) naar een andere kroeg! Prima idee.. tenminste.. we moesten wel even de snelweg over, vervolgens kwamen we op een of andere illegale(?) party.. we moesten buiten namelijk erg stil zijn haha. Gelukkig wisten we de weg nog terug om daarna heerlijk in ons bedje nog even te appen en te skypen. Want ja, het thuisfront (lees: vriendje) mis ik toch al wel!!

De tweede dag zijn we gelijk vertrokken naar Halong Bay, een tocht van 2 dagen en 1 nacht. We sliepen op de boot, hebben gekayakt, gezwommen en karaoke gedaan! Verder is het niet te omschrijven, Halong Bay is schitterend!! Bekijk de foto's maar of google het eens!

Op dag 3 kwamen we weer terug in het hotel om daarna na een uurtje weer opgehaald te worden door een busje, die ons naar de sleepingbuss bracht! Wat is dat een feest zeg! Dat zouden ze in Europa ook meer moeten doen, een bus met heerlijke bedden.. Na 13 uur kwamen we aan in Sapa, weer zo'n mooie plek! Dit keer de bergen in.

Dag 4: Scooterrijden!! (Ook niet voor de vaders en moeders haha)
Rond een uur of 11 in de ochtend kwamen we aan in Sapa. Ze dragen hier klederdracht, erg leuk om te zien! We werden met een scootertaxi naar ons hostel gebracht.. we waren lekker opgelicht.. het was maar 3 minuten rijden haha. Hadden we dus best kunne lopen. Maar nee, volgens de driver was het echt ver hoor! In ons hostel aangekomen hebben we even gechilld en zijn we daarna scooters (jaja, scooters!) gaan huren en onze trekking boeken. Met de scooters zijn we naar verschillende watervallen geweest, erg leuk!
Na een lange dag zijn we weer aangekomen in het hostel. We zitten in een erg bijzonder hostel: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Sapa-Backpackers/Sapa/77201?dateFrom=15+Jul+2013&dateTo=18+Jul+2013
Het is ook een soort buurthuis voor de straatkinderen/kinderen van Sapa. Er wordt twee keer per dag Engelse les gegeven door Backpackers en vrijwilligers.. En ja hoor.. Suz en ik werden voor de leeuwen gegooid! Zo'n 20 kinderen, subject: Sports... en lesgeven maar! Terwijl we dachten dat we even mochten kijken haha. Superleuk natuurlijk! We hebben spelletjes met ze gedaan en de sporten opgeschreven en getekend. 's Avonds lekker gegeten en morgen gaan we een trekking doen! Twee dagen en 1 nacht.. We slapen in een homestay, ik ben benieuwd!!

Genieten jullie ook allemaal van je vakantie??

Tot snel!
Liefs, Sanne

• 14 Juli 2013 - 20:04

Willem En Lia:

Hoi Lieffie,

Wat leuk toch een waar ben je nu verslag!
    Wat een belevenissen alweer in zo een korte tijd, wat leuk toch allemaal.
    Stukjes," niet voor ouders" hebben we maar niet gelezen.
    (daar niet voor de klas blijven staan, wel terugkomen)
    heel veel plezier, dikke kus paps en mams. xx

• 15 Juli 2013 - 09:11

Margon:

Ha Sanne

Leuk weer een reisverslag van je te lezen, goed idee om het in je 'schoolvakantie' te doen.
    Heel veel plezier en geniet!

Lieve groet vanuit Italië

Xxx

• 15 Juli 2013 - 11:39

Wytse:

Hai darling!

Hierbij (zoals gevraagd ;) een reactie. Lekker verslagje hoor, tis dat het hier in NL 10 graden warmer is dan in sapa anders zou ik bijna jaloers worden. PFF, werken op je vakantie... hier is het precies andersom;).

Vietnamezen zijn idd niet bijzonder vriendelijk, was ik dat vergeten te zeggen..?:).

Dikke pakkerd en vergeet niet je ouders voortaan ook te noemen als je het over t thuisfront hebt...straks heb ik het gedaan:).

Groetjes Wytse:)

ps meeeeeerr!!

• 15 Juli 2013 - 15:44

Leonie:

Hoi Sanne,

Heel leuk om te lezen! En schrijf alsjeblieft wat meer, ik moet nog gewoon werken op kantoor en dan zijn dit soort verhalen heel fijn voor in mijn pauze ;)

Geniet ervaan bofkont!

Groetjes Leonie

• 15 Juli 2013 - 16:20

Marloes:

Coool..! Wist niet dat je alweer weg was haha! Plein van de hemelse vrede was vooral groot, vond je niet..? ;) Ons is verteld dat er 1 miljoen mensen op kunnen... Veel plezier nog en tot bij het volgende borreltje xx

• 15 Juli 2013 - 19:22

Marie Anne:

Leuk om weer een verhaal te lezen! Zie mezelf ook alweer helemaal 'proberen' over te steken in Hanoi haha, wat een drama daar :) En Halong Bay.. mooi! Geniet! Ben benieuwd naar je volgende avonturen!

• 15 Juli 2013 - 22:35

Kevin:

He Sanne,

Wat ontzettend gaaf dat je nu dat deel van Azie bent gaan bekijken.
    De dingen die je verteld komen allemaal bekend voor, al hoewel wij niet naar Sapa zijn geweest...
    Heerlijk dat daar toch altijd alles blijkt te kunnen en zo niet, dan toch! ;)
    Geniet er nog maar lekker van!!

xx
    Kevin

• 16 Juli 2013 - 18:43

Alfons En Betsie:

Dag sanne,zo te lezen gaat alles goed met Jullie. Geniet Er van een Mooie vakantie.veel life's Alfons en Betsie.

• 18 Juli 2013 - 16:36

Tante Bertie En Oomhenk:

Hoi Sanne, wat leuk je verslag te lezen. Zo te lezen geniet je weer heel erg.komen jullie nog in Danang? Daar werkt nl. Een Papendrechter in het Solar Serve Center. Zij maken solar coockers voor de arme bergbewoners en werken met hoofdzakelijk dove Vietnamezen. Hij heet Hans van Beek. Mocht jer er komen, doe hem dan de groetjes. Geniet van je reis enkom straks weer veilig thuis.
    Groetjes oom Henk en tante Bertie.
    Het is hier trouwens goed zomer, veel zon en29 graden!!!

• 20 Juli 2013 - 10:29

Klarinda:

Ha San,

Wat leuk toch weer verslagen. Super om je te kunnen blijven volgen.

Zo te lezen heb je het weer super naar je zin. Gaaf hoor lekker van genieten.
    Nu ga ik snel het nieuwe verslag lezen .Liep een beetje achter hihi.

xx klaar

• 29 Augustus 2013 - 22:35

Suz:

Wat leuk om het weer terug te lezen! Ik ga snel verder naar de volgende verhalen!