Patatje oorlog! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Patatje oorlog! - Reisverslag uit Yangshuo, China van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Patatje oorlog!

Door: Sanne en Wytse

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 November 2014 | China, Yangshuo

Niehou!

Hier alweer een berichtje uit China! We hebben alweer genoeg beleefd en om jullie vragen te beantwoorden;)

Ons lesje roggelen hebben we gehad haha, Wytse is er erg goed in! Naar X'ian gaan we helaas niet.. samen met Chengdu lijkt ons dat erg mooi, maar ik denk dat we daar de volgende keer maar naartoe moeten! En inderdaad.. praten over geloofsovertuigingen/meningen/rituelen is lastig.
Er is niet veel te zien wat betreft de geloofsovertuigingen. Er zijn wel tempels en er worden een hoop boeddhistische sieraden verkocht. Maar we hebben ondertussen wat research gedaan! Voor zover we te weten zijn gekomen is China niet erg gelovig. De gelovigen die er zijn, zijn aanhangers van het boedhisme, daarnaast is er nog het Taoisme en het confucianisme/voorouderverering. Gisteren liepen we in het park en zagen we een groep boeddhisten, ze waren aan het zingen rond een groot aantal bakken met vissen en slakken erin. Het was het: 'ritual procedure for animal release'. Ze laten de vissen vrij, want in het Boeddhisme zijn levens van mensen en dieren gelijk. Door de vissen vrij te laten geven ze iets 'terug' en mogen zij een wens doen/om vergiffenis vragen. Het is allemaal erg ingewikkeld, maar erg indrukwekkend om te zien!

Nog even terug naar de rijstvelden: Schitterend! We wilden perse met de local bus, dus we waren ipv 2,5 uur, 6 uur onderweg haha. Maar het was de moeite waard! We hadden een erg leuk hostel tussen Dazhai en Tintao, waar we Owen hebben ontmoet die Engels en Chinees sprak, erg leuk om zo wat dingen te weten te komen! En Nick en Sarah een stelletje uit Engeland. Met elkaar gewandeld en thee/rijstwijn/lokale whiskey gedronken.

Nu zijn we in Yangshuo, lekker gefietst en eindelijk eens wat souveniertjes gekocht!

Straks komen er nog wat foto's om jullie te verlekkeren! EN... we hebben vandaag een patatje oorlog op!! Mmmmmm! (Hostel met Nederlandse eigenaren:D).

Liefs
Sanne en Wytse

• 21 November 2014 - 11:20

Marc & Ylona:

Heel leuk om te lezen dat jullie je zo vermaken. Hollandse kost doet het altijd goed!
    Hoe gaat het met de taal of is het aanwijzboekje nog heilig voor jullie?

We zijn benieuwd naar de volgende verhalen :-)!

Groetjes Ylona en Marc

• 21 November 2014 - 11:55

Wim En Cocky :

Hoi Sanne en Wytse,

Wat een prachtige foto's!
    Ze geven 'n goed beeld van de schitterende natuur
    en de plaatselijke bevolking. Jullie ontspannen en
    open blik naar dit alles, is mooi om te zien!
    Het gaat jullie goed!
    Heel veel liefs van paps en mams. xxxx

• 21 November 2014 - 19:46

Marloes:

Er zijn ook overal nederlanders! Wel gemakkelijk praten dan even...
    Mooie kiekjes weer bij die bergen!
    Xxxr

• 23 November 2014 - 09:54

Martine:

Joehoe! De eerste souvenirs zijn gekocht :) leuk!
    jullie kunnen al een stuk beter met de vreemde gewoontes omgaan volgens mij, goed bezig!
    Ik ga nu nog.even de foto's bekijken!
    Heel veel plezier nog! X

• 23 November 2014 - 17:16

Ingrid Lammen:

He sanne,
    Wat leuk om te volgen waar jullie allemaal naar toe gaan. Wat een fantastische mooie reis is dit toch. Die neemt niemand jullie af. Ik wens jullie nog heel veel plezier en lekker genieten want de tijd gaat zooooo snel. Gr Ingrd van PenP xxx

• 28 November 2014 - 11:33

Tante Bertie:

leuk om je verslag te lezen, mijn zussen zijn net terug uit China, ik heb zodoende ook al prachtige foto's gezien. die deden nu een klein gedeelte, de eerste keer dat ze gingen hadden ze veel te veel op het programma en waren ziek van vermoeidheid. Gaan jullie ook bovenop een wolkenkrabber in Hong Kong kijken? Ik ga groeten en geniet er maar volop van
    Liefs ons

Oom Henk tante Bertie