Van Byron Bay tot Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Van Byron Bay tot Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay tot Rainbow Beach

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Maart 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hallo lieve mensen!

Het is weer eens tijd voor een berichtje;)
De laatste keer dat ik een berichtje heb geschreven is alweer bijna een week geleden vanuit Byron Bay!
Ik weet nu al niet meer waar ik moet beginnen haha. Byron Bay is een leuk plaatsje met veel hippies (Lees: leuke winkeltjess!! Maar helaas onszelf moeten inhouden.. shoppen doen we wel in Thailand:P)!
Het is wel een plekje met veel partyhardy's, dus hebben wij een mooie wandeling gemaakt naar the lighthouse (vuurtoren) waar Martine (als heeele goede dolfijnenspotter) 6 punten scoorden. Want wat een mooie wilde dolfijnen hebben we daar gezien! Ze sprongen meerdere malen de lucht in, prachtig! Ik heb ze geprobeerd op de foto te zetten.. hopelijk kunnen jullie ze ook zien!
Na de dolfijnen te hebben gezien zijn we gaan picknicken, we hadden tonijn bij ons.. niet zo slim hahaha, rustig eten konden we niet ivm alle vogels!
Verder hebben we daar lekker gechilld en zijn we uiteraard verbrand.... helaas:P

Na 2 nachten daar geslapen te hebben zijn we vertrokken naar Brisbane, leuke stad wel! In eerste instantie lijkt het heel erg op Rotterdam! Zien jullie de waterbus op de foto?
Maar naderhand een gezellige stad! Mede doordat we Martijn weer tegen kwamen, echt supertoevallig! 's Avonds maar weer eens wezen stappen met Martijn en Lisette (een ander Nederlands meisje), was zeer geslaagd! Gezien het bier hier een stuk goedkoper was ghehe.
De dag erna was weer een TOPDAG! Wel ontzettend veel regen gehad, maar we zijn naar Lone Pine geweest. Een Koala sanctuary. Waar we met een koala op de foto zijn geweest, wat een heerlijk gevoel:) Daar hebben we ook kangaroos gevoerd, ook al zo leuk:)

Na daar ook weer 2 nachten te zijn geweest zijn we doorgereden naar Rainbow Beach, daar zitten we nu. We reizen sinds Byron Bay met de Greyhound, dat is een hop on, hop off bus. Erg handig, via internet kun je steeds je stoelen reserveren:)
De belevenissen uit Rainbow Beach:
- Tim en Marie-Anne (Familie van Michelle Korevaar uit Sliedrecht, supergrappig!) ontmoet en Kevin en Bob. Ook weer gezellige avonden gehad , gechilld bij het zwembad en lekker eieren gebakken:)
- Vandaag hebben we wilde dolfijnen gevoerd, ook weer een geweldige ervaring! We werden opgehaald met een busje, daarna een stukje met de boot en daar waren ze hoor.. Mystique en Patch. Een mannetje en een vrouwtje die elke ochtend tussen 7:00 en 8:00 (Jaja, we moesten vroeg op..) naar het strand komen. Dit is zo'n 60 jaar geleden begonnen toen de overgrootvader van Mistique gered is door een visser en daar een tijdlang is verzorgd. Sindsdien weten de dolfijnen generatie op generatie dat het daar veilig is en blijven ze terugkomen, hoe leuk! Ze waren wel erg gehavend vond ik, in Mexico waar ik met dolfijnen heb gezwommen was dat heel anders. Dit waren wilde dolfijnen en Mystique heeft al een keer een haaiaanval overleefd. Verder komen alle krassen op de huid van Mystique (hij is het mannetje) door het beschermen van vrouwen en kinderen tegen andere wilden dolfijnen. Ze verwonden elkaar dan met hun tanden.
Al met al weer een gave belevenis!

Morgen vertrekken we naar Hervey Bay om vanaf daar aan onze Fraser tour te beginnen! Gaaf:D

Dikke kus en bedankt weer voor alle leuke en lieve berichtjes! Helaas kan ik jullie niet allemaal persoonlijk antwoorden...

Sanne

  • 25 Maart 2012 - 07:30

    Lieke:

    Haa Sanne!
    Vandaag voor het eerst je waarbenjij.nu ontdekt, beetje laat haha. Ik vroeg me dan ook al af waar je verhalen bleven. Maar nu ben ik weer bijgelezen en zal ik je blijven volgen! Fijn dat je het naar je zin hebt en dat je al zoveel dingen in zo'n korte tijd hebt kunnen doen zeg! Enjoy xx

  • 25 Maart 2012 - 08:06

    Marloes:

    Vannacht kreeg ik een mailtje; een nieuw bericht van sanne op waarbenjij.nu! leukleukleuk! Nu met ons ontbijtje voor ons neus lezen we jouw verslag! leuke foto's, bijzonder om een wilde dolfijn te voeren zeg.. :)
    Een fraser tour klinkt als... een tour de france? ben weer benieuwd!
    xx

  • 25 Maart 2012 - 08:14

    Daniëla:

    Hee Sannie!

    Toffe verhalen! Jullie maken een hoop mee, geniet ervan samen!

    Kusss

  • 25 Maart 2012 - 09:10

    Margon:

    Ha Sanne
    Leuk weer een stuk reisverslag te lezen! Snap dat de dagen voorbij vliegen als je zoveel meemaakt! De foto van het aanrecht spreekt mij wel erg aan hahaha. En de foto's met de koala en kangeroe super leuk!
    Dikke kus en geniet !

  • 25 Maart 2012 - 17:33

    Ria:

    Hi Sanne, wat veel en leuke dingen maak je allemaal weer mee. Iedere dag weer een belevenis denk ik. Ga zo door, want dan kunnen wij er ook van meegenieten :)

  • 26 Maart 2012 - 08:13

    Pieter:

    Ah super leuk allemaal! Heb je niet nog een beetje ruimte over in tas om een kangaroot'je mee te nemen? Echt Kei lief :D Enjoy livin' the good life ;) X

  • 26 Maart 2012 - 08:34

    Tante Ertie/oom Henk:

    Hoi Sanne en vriendin,

    heel leuk jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Jullie gaan wel snel hoor. In zo'n korte tijd al zoveel gezien en gedaan.
    Geniet er maar heel veel van. We denken aan jullie.
    Groetjes en goeie reis verder.

  • 26 Maart 2012 - 13:10

    Suus:

    Aaahh Sanne!
    Ik lees al je verhaaltjes nu pas!! :)
    Supersupertof allemaal! Ik ben echt jaloers!
    Maar echt heel leuk om alles te lezen!!
    Geniet ervan lief!!! Dikke kus!!
    x

  • 26 Maart 2012 - 17:25

    Alfons En Betsie:

    Dag lieve Sannn,hier een groet uit Wierden.wat hebben jullie al veel mee gemaakt,mooie foto,s.Ik verheug me op vrijdag dan komen je ouders hier,maken wij er een leuke dag van.Wij wensen jullie een mooie week.Veel liefs en knuffels.Alfons en betsie.

  • 28 Maart 2012 - 17:29

    Astrid:

    Hoi Sanne
    Wat een geweldige reis maken jullie, ik geniet gewoon mee, heerlijk om te zien/lezen dat het goed met jullie gaat. Ik blijf jullie volgen en met jullie mee genieten hoor. Je moeder en ik hebben morgen echt weer wat om bij te kletsen. Veel plezier verder daar. Groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken!

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 43780

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Sanne en Wytse op avontuur!

09 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Vietnam

10 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie!

Landen bezocht: