Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Op naar het Zuidereiland! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Op naar het Zuidereiland!

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Op naar het Zuidereiland!

Zo, we zitten op de ferry naar het Zuidereiland. De regen komt met bakken uit de hemel en ik denk ook niet dat onze skydive vandaag doorgaat.. maar laten we blijven hopen op mooi weer en positief blijven haha:)
Ik zal eerst mijn verhaal afmaken van de vorige keer. Volgens mij was ik bij dag 3.. (Kan mn verslag nu niet terugzien..)

Dag 3: Rotorua
Vandaag zijn we naar Rotorua gereden, met een tussenstop bij een paar grotten om een mooie wandeling te maken. Aangekomen in Rotorua was de vieze stinklucht het eerste wat ons opviel haha. In Rotorua zijn heel veel geisers, hot springs en moederpoelen, het is een soort zwavellucht die je overal ruikt.. jammie! Na het eten zijn we nog wel even het hostelzwembad ingedoken, heeerlijk warm! Dat warme water komt zo uit de grond, net of je in een hele grote badkuip ligt.

Dag 4 en 5: Taupo
Begonnen in het Thermal Park ´Te Puia´. Prachtig zeg! We hebben daar de grootste spuitende geiser van de vallei gezien, de Pohutu. Hij spuit 1 of 2 keer per uur, indrukwekkend! Als je rond de geiser op een paar rotsen gaat zitten, heb je dan ook een verwarmde stoel helemaal voor jezelf ghehe. Wat ook erg leuk was, is dat we eieren hebben gekookt in een hotspring! Duurde maar 3 minuten, hoe gek! ´s Middags nog een wandeling gedaan in Tangariro, wat is de natuur hier toch mooi, uitgestrekt en indrukwekkend! ´s Avonds gezellig gedaan met Kevin, Bob en DJ, gezellige Hollandse jongens haha, ja die zijn hier ook;)

Dag 5: River Valleye
Heerlijk in the middle of nowhere! (Helaas wel met een bus vol Engelsen…)
Een gezellig hostel met een haardvuur in de lounge en het word gerund door een leuke NZ-familie. ´s Avonds een potje poker gedaan. De volgende ochtend een hele leuke wandeling gedaan met Andy, Liz, Martine en Valentijn. Eerst met een kabelbaantje de rivier over, keileuk! En daarna helemaal naar de top gelopen en weer terug, inclusief watervalletjes oversteken! Het is een bijzonder land:)

Dag 6, 7 en 8: Wellington
Eerst eens goed wezen stappen om de volgende dag goed uit te brakken haha. Het is best vermoeiend zo´n groepsreis:p Verder naar het Te Papa museum geweest, gigantisch groot en mooi en helemaal gratis! Dat zouden ze in Nederland ook moeten hebben:) Nog met een kabelbaantje de heuvels ingegaan om terug te lopen door de botanische tuinen, helaas door de regen.. zoals jullie horen is het weer niet zoveel soeps hier..

En nu zitten we dus op de ferry naar het Zuidereiland! We zitten zo´n 3 uur op de boot om daarna weer in de bus te stappen. Daar kijk ik niet echt naar uit, de kiwi-experience bevalt met niet erg goed eigenlijk.. Er zitten heel veel feestende Engelsen in, niet echt mijn type mensen, naar mijn idee ook geen echte backpackers.. Dus hopelijk wat meer ons soort mensen in de bus vanaf nu.. en anders er maar het beste van maken denk ik.

Ik kijk wel heel erg uit naar onze skydive! Die doen we dus vandaag of morgen boven het Abel Tasman national park. Als het niet doorgaat willen we het doen boven Lake Wanaka, dat schijnt ook schitterend te zijn!! Volgende week hebben we nog een hoogtepuntje hihi, we gaan een helicoptervlucht maken naar de top van de Franz-Joseph Gletsjer om daar een wandeling van 2 uur te doen en om daarna weer heerlijk met de helicopter terug te vliegen! Whhaaaa!!!! :D

Hoe is het verder bij jullie in het koude kikkerlandje? Ik hoorde dat het nog steeds vriest af en toe.. Ik will alles weten! (En dan niet alleen het weer!)

Kia Ora! (L)
Sanne


  • 15 Mei 2012 - 17:01

    Kim Houben:

    Hey Sanne,
    Wat een leuk verhaal weer en wat een mooie foto's. Ook die van de skydive. Als ik dat zo lees en zie wil ik het liefst de eerste de beste vliegtuig terug er naar toe pakken :)
    Heel veel plezier daar verder. Ga je trouwens ook naar christchurch?? Ik weet niet of de museum daar verwoest is met de aardbeving anders is dat ook zeker een aanrader

    Liefs Kim

  • 15 Mei 2012 - 17:09

    Daniëla:

    Heeee lieve San!

    Stoere chick, wat moet dat gaaf zijn geweest!

    Hier in Nl gaat alles prima! Weer nog niet top, maar we zijn al aan het aftellen. Nog 6 weken en dan is het schooljaar alweer om!
    Over twee weken gaan Anouk en ik een vorkje prikken, we denken jullie er wel bij! :D

    Geniet ervan samen! Ik volg jullie?

    Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken!

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 43772

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Sanne en Wytse op avontuur!

09 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Vietnam

10 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie!

Landen bezocht: