5 days left.. - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu 5 days left.. - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

5 days left..

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Augustus 2012 | Thailand, Ko Chang Tai

Hallo allemaal!

Lekker weekend aan het vieren!? Ik hoorde dat de zon eindelijk is gaan schijnen in Nederland, gelukkig;) Wij zitten nu op Ko Chang om een paar dagen bij te bruinen, ook erg vervelend! Maar eerst zal ik vertellen wat we de laatste weken nog hebben uitgevoerd!

- Chiang Mai:
Na de nachtbus gepakt te hebben kwamen we terecht in een supermooi hotel/homestay. SK House 1, inclusief zwembad.. Dus gelijk maar een paar baantjes getrokken haha, want van sporten komt er niet zoveel hier! Ook nog even naar de Sunday Walking Street geweest. (Shop till you drop..!)
De dag erna hebben we een kookcursus gedaan, ontzettend leuk! Ik heb geleerd om de volgende gerechten te maken:
* Een Chiang Mai curry
* Fried cashew nuts with chicken
* Hot&sour prawnsoup
* Springrolls en
* Fried bananas
En als ik heel eerlijk ben, was ik best trots op mezelf, want wat smaakte dat lekker:D Hopelijk kan ik het in Nederland nog steeds zo goed maken hihi. Met een volle buik naar bed en de volgende dag weer vroeg op voor de olifantentraining in Ran-Tong! Wat was dat een gave dag! Echt wel weer een hoogtepuntje van onze reis! Het was een lange trip om in het olifantenpark te komen, maar ons geduld werd goed beloond, we zijn begonnen met de olifanten te voeren. Sugarcans (soort bamboestokken met suiker) en uiteraard bananan haha. Daarna mochten we ons omkleden in een ubersexy outfit om daarna voor het eerst op een olifant te mogen zitten! Wat een (best enge) ervaring is! Ze hadden ons eerst wat commando's geleerd natuurlijk:
- Melongh: Zit, zodat je eraf kunt klimmen.
- Songh: Buig je rechterben, zodat je erop kunt klimmen.
- Pai: Rechtdoor lopen.
- Toi: Achteruit lopen.
- Qua: Naar links.
- Soi: Naar rechts.
- How: STOP!
Ik had wel een beetje het gevoel dat de olifant van te voren al wist wat hij moest doen, maar dat mocht de pret niet drukken haha. Vervolgens hebben we een ritje gemaakt, samen met Martine op de olifant. Gelunched en daarna de olifanten gewassen! Dat was wel het allerleukste! Inclusief een fotoshoot! Zoenen, zoenen! :D
Een geweldige ervaring weer.

- Chiang Rai:
Hier hebben we een dagtour gedaan met twee Friese meiden! Nienke en Rianne, zo ontzettend veel gezien! Longneck people (van die vrouwen met van die gouden ringen om hun nek, ze komen uit Birma), tempels, het drie-landen punt van Thailand, Birma en Laos. Het was een leuke dag! Vervolgens besloten om Pai over te slaan (gezien de lange reistijd) en zijn we teruggereisd naar Sukhothai.

- Sukhothai:
Wauw! Een dagje gefietst door het historical park van Sukothai, echt supermooi! Wat Mahathat (de grootste tempel van Sukhothai) vond ik toch wel de mooiste. Het zijn allemaal ruines en Sukhothai was de eerste hoofdstad van Thailand. De dag erna zijn we gelijk weer doorgereisd naar Kao Yai National Park (de tijd begint te dringen, we gaan al bijna naar huis!!), helaas hebben we er bijna 2 dagen over gedaan om hier te komen, ligt toch wel aan de andere kant van Thailand, maar was toch ook zeker weer de moeite waard! Tussendoor nog even naar het ziekenhuis geweest, sinds Chiang Mai heb ik een rare plek op mijn pols, maar niemand kan vertellen wat het is en het gaat ook niet weg! Hier op Ko Chang mijn bloed laten prikken, maar ze kunnen niks vinden.. (Gelukkig!) Volgens Jeroen is het schimmel van de olifanten haha. Hopelijk trekt het vanzelf weg;)

- Kao Yai National Park:
Wat een mooi park! We hebben al heel wat regenwoud, watervallen dieren en natuur gezien, maar het blijft mooi en leuk! Het begon al bij de ingang van het park. Er reden geen busjes, je kon alleen scooters huren (maar gezien wij dat al 5 maanden niet doen, wilden we dat nu toch ook niet) dus mochten we bij iemand achterin de laadbak gezien het visitor centre zo'n 14 km verderop was! Alleen sprak de man geen Engels en hij wist niet waar hij heen moest haha. Dus hij was gestopt om een Thai iemand te zoeken die Engels sprak. Dus wij ook de auto uit, horen we opeens allemaal geroep en ze wezen allemaal onze richting uit, dus wij omkijken, zit er een baviaan in de laadbak onze lonely planet te lezen/jatten! Dus wij achter die aap aan, gelukkig liet hij de lonely planet vallen haha! Uiteindelijk aangekomen bij het visitor centre, een bungalow geboekt voor 1 nachtje en de nightsafari voor die avond! Leukleuk.. Totdat we erachter kwamen dat onze bungalow zo'n 2 km verderop lag, heuveltje op heuveltje af.. pff en dat met onze backpack, was ook erg fijn haha. Maar ook dat mocht de pret niet drukken. Een prachtige bungalow met hertjes in de voortuin! Tenslotte zit je middenin een national park! 's Avonds noodles gegeten toen er een man met zijn twee neefjes stuiterend op ons afkwamen, er waren wilde olifanten gespot bij de saltlicks (gezoute stukken grond). Wij mee, en ja hoor een olifant.. toch weer anders een olifant in het wild! De nightsafari stelde niet zoveel voor (kostte ook maar 1 euro 25..), we hebben alleen maar herten gezien! 's Avonds nog gezellig zitten kaarten met een stel Fransen.
De volgende ochtend 4 uur lang in de regen door de jungje gelopen.. Gibbons (apen) gespot! Wel met een gids hoor:)
En toen weer terug gelift naar de uitgang, gewacht op de bus, daarna in een andere bus gestapt, gewacht, met de nachtbus naar Trat, met de taxi naar de ferrie en tenslotte de ferrie naar Ko Chang! Wat waren we gaar haha. We waren dan ook erg blij met onze upgrade!!

- Ko Chang:
We kwamen 's ochtends rond half 8 aan bij ons (Duitse) resort! Was onze kamer nog niet beschikbaar natuurlijk.. We wilden eigenlijk alleen nog maar slapen. Dus wij lief lachen, en ja hoor.. hij kon ons wel upgraden voor 1 nachtje! :D Een hotelkamer met aparte slaapkamer, eetkamer en zitkamer, balkon, luxe badkamer, koelkast, vriezer, twee televisies, uitzicht op zee en op het zwembad! Hoe slecht kun je het hebben hihi. We hebben dan ook heerlijk geslapen! We doen hier verder ook niks anders.. slapen, eten, bij het zwembad liggen, internetten, lezen, slapen, film kijken, zonnen, bij het zwembad liggen en af en toe wat baantjes trekken! We hebben dan ook nog niks van het eiland gezien en dat gaat ook niet gebeuren denk:P We zijn echt nog even vakantie aan het vieren!

Morgen vertrekken we weer naar Bangkok, daar doen we nog twee nachtjes Kao San Road voor een feestje, daarna 1 nachtje in het hotel waar we onze reis begonnen zijn om uit te rusten en dan naar huis..
Om iedereen weer te zien en te knuffelen! Ik heb er zin in, maar vind het toch ook ontzettend jammer dat het alweer bijna voorbij is! Dan begint het echte leven weer.. werken, studeren, de huur betalen.. daar wil ik nog even niet aan denken!

Tot heeel snel allemaal!!

Dikke kus,
Sanne

• 12 Augustus 2012 - 07:13

Elze:

Haha geweldig san! Maar in kao yai leven toch echt veel dieren, lees grote spinnen en bloedzuigers, uit eigen ervaring...
    Je bent eraan gewend nu de vrijheid en dat zal zeker nog 3 maanden ontwennen zijn
    XOXO

• 12 Augustus 2012 - 08:04

Martine:

Top verslag! Nu weer gauw terug naar t zwembad :p

• 12 Augustus 2012 - 09:56

Mariken:

Wat een geweldig verhaal weer! Geniet van de laatste dagen dames en tot snel :)
    xx

• 12 Augustus 2012 - 11:58

Marloes:

Hee die sanne!
    vanmorgen (je gelooft het niet) mét Stefan je nieuwe verslag gelezen! leuk weer :)
    je zegt dat er van sporten weinig terecht komt, maar eigenlijk hebben jullie toch gewoon elke dag sportief gedaan?! heuveltje op, heuveltje af.... enzo :)
    kan niet wachten om jullie weer heel terug te zien in Nederland!
    nog heel veel plezier de laatste dagen.. voor je het weet kun je niet meer wennen in NL
    see you Friday!!
    xxx

• 12 Augustus 2012 - 14:32

Paps En Mams:

Hoi lieverd,

5 days left!!!
    Dan kunnen we je weer eens plat knuffelen!!
    Heerlijk, hebben we je weer even bij ons.
    We kijken er naar uit.
    Tot vrijdag.
    Xxxxxxxx

• 12 Augustus 2012 - 16:59

Tante Bertie En Oom Henk:

Hallo Sanne, bedankt voor je enthousiaste reisverslag. geweldig om te leen, dus laat staan om het zelf te beleven. Dat wordt straks zeker een poosje afzien, maar ook dat went wel weer hoor. Wat is het snel gegaan zeg, jullie zijn al bijna terug! We wensen jullie nog een paar heel fijne dagen, een goede thuiswedstrijd en een behouden aankomst op Schiphol. Kop nu nog wat extra tissues, want die zullen jullie nodig hebben hoor!Liefs en groetjes..

• 12 Augustus 2012 - 18:38

Marian Kooijmans:

Ha die Sanne wat een tijd heb je gehad leuk hoor. Ik ben toch wel weer benieuwd je te zien. Alleen jammer dat de tijd weer gekomen is om bijna naar huis te gaan. Maar je hebt toch dit maar mooi mee gemaakt en kunnen dit toch niet van je afnemen. Nog een paar fijne laatste dagen geniet ervan liefs marian.

• 12 Augustus 2012 - 19:11

Kim:

Hey sanne, Leuk verslag weer. Geniet nog lekker van jullie laatste dagen daar.
    Liefs Kim

• 12 Augustus 2012 - 22:24

Kevin:

Wat gaat die tijd toch snel als je zo'n geweldige reis maakt!
    Zit het er allemaal al weer bijna op.. Maar wat hebben jullie genoten! Geweldige dingen meegemaakt en veel ervaringen en avonturen rijker!
    We moeten maar snel een keer een meeting plannen als jullie terug zijn :) Lijkt me gezellig!
    Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terugvlucht gewenst!!

xx
    Kevin

• 13 Augustus 2012 - 13:14

Suus:

Haa Sanne!
    Woow he! gaat de tijd inderdaad snel!Je komt gewoon alweer naar huis! Jeej.. ;-)
    Kan ik me alvast aanmelden voor zo'n lekkere maaltijd a la Sanne??

Geniet er nog ff van! En hopelijk tot snel!
    Sneak, Sporten, Danspasjes in Breda..

Liefs, !!
    P.s. misschien een come back bij My Health? haha

• 15 Augustus 2012 - 13:20

Jacqueline Van Der Sluis:

Hallo Sanne,
    Weer genoten van alle mooie en bijzondere foto's en verslagen.
    Nog bedankt voor je leuke kaart, wat mooi met die Batik!!
    Wat is de tijd snel gegaan he? Nog een paar daagjes en dan ben je weer thuis. Wat een mooie ervaring moet het geweest zijn voor jullie. Geniet er nog maar even van!
    We wensen jullie een hele goede reis en tot snel.

Groetjes Jan & Jacqueline.

• 15 Augustus 2012 - 22:36

Astrid:

Hoi Sanne

Wat heerlijk weer om je verslag te lezen, ik weet dat er 1 iemand nu de uurtjes aan het aftellen is. Het is hier prachtig weer dus dat wordt heerlijk bijkletsen in de tuin. Dus bij deze alvast, welkom terug.

Groetjes Astrid