Volop genieten hier! - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Volop genieten hier! - Reisverslag uit Prescott, Verenigde Staten van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Volop genieten hier!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 November 2014 | Verenigde Staten, Prescott

Howdy!

Eindelijk weer eens bericht vanuit de USA! Ondertussen hebben we er bijna 3800 miles opzitten (1 mile is 1.6 km dus reken maar uit;)), de Jucy is ingeleverd... en raad eens... ze hebben de schade die we hadden niet opgemerkt hihi. En dat terwijl (Ik zal geen namen noemen ghehe) Wytse tegen een liggende boomstam is aangereden, Sanne even was vergeten wat een 'one way' weg is en er een vrouw van 80 tegenaan was gereden tijdens het inparkeren en... dat de afstandbediening van de DVD-speler op een of andere mysterieuze wijze is verdwenen.. Maar de borg hebben we netjes terug! Toppie!

Nog even terug naar onze avonturen! Want 3800 mile is niet niks;)
Het was zo ontzettend leuk!! Na Mesa Verda zijn we door Monument Valley gereden en hebben we overnacht in de Glen Canyon, op het strand!!! Het was even spannend of we zouden wegzakken in het zand, maar alles is goed gegaan! We hebben hier lekker een paar nachten gestaan en genoten van het gratis bad, mooi uitzicht en ons kampvuurtje. Vanuit hier zijn we de Antelope Canyon ingegaan.. wat was dat mooi... ik kan het niet omschrijven! Jullie moeten maar gewoon de foto's bekijken straks;) De Antelope Canyon is ontstaan door zand en water en door verschillende flashfloods (waar je niet in terecht wilt komen) is deze mooie omgeving ontstaan, je mag er tegenwoordig niet zonder gids in, er zijn een paar jaar geleden mensen omgekomen door zo'n flashflood, dus alles is nu extra beveiligd! Na horseshoe bend nog even meegepakt te hebben zijn we richting Flagstaff gegaan... waar we met geen mogelijkheid een camping konden vinden, gelukkig zagen we een kampvuurtje 100 meter van de weg af.. we zijn er op afgestapt en gelukkig mochten we bij hun staan! Zo maar in je eentje in de middle of nowhere vinden we maar niks.. Dus deze twee hele lieve mensen uit Phoenix waren onze helden voor die dag! We kregen zelfs een lading hout voor ons vuurtje en hebben weer lekker een avondje biertjes gedronken. Rond Flagstaff hebben we ons eerste stuk op Route 66 gereden, wat een ontzettend leuke plaatsjes (tot nu toe mijn favoriet: Sedona, Jerome, Prescott, Flagstaff etc.), het plaatsje Jerome ligt hoog in de bergen en is erg klein.. maar heeft ook een Ghost Town oftewel een verlaten mijnstadje, iedereen die naar de USA gaat.. daar moet je naartoe! Het was voor ons allebei een speeltuin hihi. Ontzettend veel oude auto's, dieren, de eigenaar was geweldig en liet ons zijn trots zien.. een studebaker racecar.. eat my dust! en tja verder is het een beetje lastig uit te leggen.. bekijk de foto's maar gewoon;)
De volgende dag zijn we in Prescott naar het Visitor Centre geweest en zijn daarna gaan wandelen. Daar ontmoetten we Richard en Susan, twee geweldig lieve mensen, gepensioneerd en wonend in Prescott Valley. We raakten al snel aan de praat over van alles en nog wat en prompt werden we uitgenodigd voor de lunch, dat leek ons wel wat! Sfeer proeven in een echt Amerikaans huis! We kregen heerlijk stew en een rondleiding door het huis. Het was zo gezellig dat we ook mochten blijven slapen en we zijn 's avonds met elkaar wat wezen eten en drinken in Prescott. Daar hebben ze nog echte saloons met kogelgaten in het plafond! Het bed sliep heerlijk en er werd goed voor ons gezorgd! Schone handdoeken, een pancake-breakfast en we kregen voor een paar dagen aan eten mee! Bedankt Susan en Richard! Ook hebben we veel nieuwe woorden geleerd, waaronder Snowbirds (de oude mensen die in warme oorden overwinteren) en rubbernecks (de toeristen die alleen maar komen kijken en niks kopen);). De volgende ochtend afscheid genomen en verder gereden naar verschillende plaatsjes richting LA alweer.

Oh ik vergeet helemaal de Grand Canyon! Deze was zo inmens groot! Heerlijk gewandeld en weer lekker gekampeerd;). De skywalk hebben we niet meer gedaan.. complete geldklopperij.. dus we gaan van dat geld duiken in Azie! Ook leuk!

Ooohjaaa en Halloween in Palm Springs! Dat was zo supersuperleuk haha. Ik had Wytse zover gekregen om zich samen met mij als zombie te schmincken.. ik deed Wytse en Wytse mij.. Nou wat hebben we gelachen ghehe. En ik kan je zeggen, Wytse is een echt talent!! Foto volgt. We hebben lekker wat gedronken en gegeten, de dag ervoor waren we al naar de zombie-walk gegaan (een wandeling waar mensen de hele tijd als een zombie lopen, schreeuwen, kreunen.. inclusief bijpassend outfit natuurlijk) en nu dus lekker zelf als zombie rondwandelen. We kwamen de mensen van onze camping tegen (daar hadden we 's middags shuffleboard mee gespeeld) en hebben daar wat mee gedronken. (Ook allemaal gepensioneerden haha, die zijn hier erg veel!) Zij zouden ons wel even naar het uitgaansgebied brengen.. ok prima.. nou ik kan jullie vertellen.. in Palm springs is 90% homo..! Stel je voor dat je in een homobar bent, doe dat keer 10 en stel je dan een hoop halfnaakte mannen voor... Tsja en zo zag het er daar uit haha. Maar was uiteraard erg gezellig!

Dit was het volgens mij wel ongeveer.. Morgenochtend vroeg weer naar het vliegveld en op naar China! Daar hebben we enorm veel zin in! Ook omdat het weer zo anders reizen is, alleen maar met ons rugzakje;)

Uiteraard weer bedankt voor alle leuke berichtjes! De foto's komen zo snel mogelijk! Dus vergeet niet nog een keer terug te komen voor onze foto's! Ik heb een nieuwe camera met Wifi, dus als het goed is kunnen we ze dit keer makkelijk uploaden!

Heeeel veel liefs,

Sanne en Wytse

• 03 November 2014 - 21:20

Ylona & Marc :

Wat een geweldig verhaal weer!! Echt super om te lezen wat jullie meemaken!
    Nu op naar het volgende avontuur! Een hele goed reis gewenst en we zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen!! Groetjes Ylona en Marc

• 03 November 2014 - 21:34

Lia En Willem:

Ha lieverds,

Wat een leuk verslag weer, en wat een belevenissen, SUPER!
    Het klinkt ongelooflijk goed, we zijn erg benieuwd naar de foto's,vooral die van de zombie

• 03 November 2014 - 21:35

Aniek En Wesley:

Wat een super leuk verhaal weer! En de foto is inderdaad echt hilarisch! Jullie zijn echt schmink talenten! Een hele goede reis naar China en we kijken uit naar jullie volgende verhaal:-) Liefs

• 03 November 2014 - 21:39

Lia En Willem:

Er staat weer een halve reactie van ons op???
    We wensen jullie een hele goed reis naar China .
    Doe voorzichtig en geniet.
    Liefs paps en mams,xx

• 03 November 2014 - 22:18

Sylvia:

Howdy to you, too! Top verhaal, nu nog de foto's. En ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen in China. Goede reis!
    Liefs, Sylvia

• 03 November 2014 - 23:38

Margon:

Hoi hoi
    Ik sluit me bij de reacties van bovenstaande aan erg leuk! Heel veel plezier in China !
    Liefs
    Margon en Marleen uit Papendrecht
    Henny uit Curaçao
    Yannick uit Kaapverdië

• 03 November 2014 - 23:46

Wim En Cocky:

Hoi lieverds,
    Wat weer 'n prachtig verslag.
    Jullie hebben al veel genoten hè!
    We wensen jullie 'n goede vlucht en
    'n héél mooie tijd in China.
    Zorg goed voor elkaar.
    Liefs, Wim en Cocky XXX

• 04 November 2014 - 08:34

Amanda En Marco:

Hi lieve allebei,

Wat leuk om weer wat van jullie te horen! Jeetje, wat maken jullie veel mee zeg. Pfff, ben jaloers... hihihi. Dat wordt sparen... en.... uuhmzz... Marco zover krijgen met me mee te gaan (Helpen jullie mee als jullie terug zijn?)

Hier missen jullie niet zoveel hoor.. Het weer is saai, regen, kou en wind. Maar, eigenlijk zijn de weekenden nog best lekker geweest, dus mogen we weer niet klagen.

Nou, USA is klaar, go to CHINA!! Veel plezier daar. En pas goed op elkaar.

Liefs kus xx Amanda en Marco

• 04 November 2014 - 09:55

Elly Prinse:

Dag Sanne en Wytse,

Fijn dat ik nu ook jullie ervaringen mee kan lezen! En soms zijn er inderdaad geen woorden om de grootsheid van een landschap te beschrijven; alleen maar kijken, je verwonderen en dankbaar zijn dat je het mag meemaken....
    En nu China; waarschijnlijk weer een heel andere ervaring. Ook daar wens ik jullie ontmoetingen met vriendelijke mensen en mooie avonturen.
    Het ga jullie goed!
    Groeten, Elly.

• 04 November 2014 - 11:28

Ans Gijzen:

Dus geen spijt van Amerika gehad?????
    Veel plezier in China
    Ik ben jaloers op jullie.

Groetjes
    Ans

• 04 November 2014 - 13:21

Marloes:

Lieve sanne en wytse,
    Fijn om jullie verslagen te kunnen lezen! Zo ontzettend leuk... en wat is amerika mooi he... e gave foto's op fb en de vorige verslagen. En jullie gaan alweer naar china! Wat vliegt de tijd!
    Eindelijk kan ik reagerdn.. wij zijn verhuist! Oh zo fijn :)
    Met smart wacht ik op het volgende verslag! Dat zal heel anders zijn als de laatste drie denk ik.
    Geniet! Xxx

• 04 November 2014 - 14:52

Nienke:

Lieve Sanne en Wytse,

Vandaag heb ik even jullie weblogjes bijgelezen want ik liep achter! Wat een belevenissen en gaaf om te lezen dat jullie het zo ontzettend leuk hebben. De mooie dingen van het reizen zijn voelbaar in jullie verhalen, echt heerlijk!

Heel veel plezier en genietse van alles wat jullie tegen komen!
    Liefs,
    Nienke

• 04 November 2014 - 18:31

Emelian & René:

hé wereldrreizigers,

Heerlijk om weer een stukje van jullie reis te mogen meemaken in dit leuke verhaal!
    Het is genieten, maar dat gaan jullie zeker ook in China doen! Let vooral op de verschillen tussen het ' oude' en 'nieuwe' China. En ga zeker even naar Xian om naar het prachtige terracotta leger te gaan kijken.

We wachten met smart op jullie verhaal van het volgende avontuur!

Groetjes uit Oosterhout

• 04 November 2014 - 19:07

Machteld:

Leuk om zo jullie belevenissen te lezen, heel veel plezier in China, doe voorzichtig en geniet er van!!
    Liefs Ben en Machteld.

• 05 November 2014 - 07:44

Martine:

Lieve avonturiers!

Wat een super verslag weer, ik ben jaloers! Wat zijn jullie verwend door die Richard en Susan zeg hihi, je krijgt wat je verdient!
    De foto's op facebook zien er super mooi uit! Jullie vermaken je ontzettend goed zie ik wel en wat zien jullie er goed uit!
    Jullie mogen nu ook best weer terug naar NL komen hoor? ;) Ik begin jullie nu wel te missen!
    Heel veel plezier in China, we gaan weer snel skypen!

Dikke kus Martine (& Gert-Jan)

• 05 November 2014 - 11:30

Ellen :

Lieve Sanne en Wytse,

Gaaf verslag weer zeg!! Ook leuk om de foto's te zien, dat maakt het verhaal wel helemaal compleet;).
    Veel plezier in China!

xx