Wat een leven! :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Wat een leven! :D - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Wat een leven! :D

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Juni 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadee!

Na een weekje zon, zee en strand is het weer eens tijd voor een berichtje! Hebben jullie de zon al ontvangen die we naar jullie hebben gestuurd?

Waar zal ik eens beginnen? Ik denk maar eens bij onze opdrachten! Ik weet eigenlijk niet of ik dat al verteld heb, volgens mij niet. Bob en Kevin (twee jongens uit Nederland die we ontmoet hebben in Australie), sturen ons opdrachten die we hier in Thailand moeten uitvoeren en voltooien. Als ons dat lukt trakteren zij op een drankje in Breda. Hoe leuk! In Bangkok moesten we op zoek naar 3 plekken waar zij zijn geweest tijdens de overstromingen. Wij moesten naar diezelfde plek om er een foto van te maken! En dat is ons (na weer een Tuctuc avontuurtje) gelukt:D.
Na Bangkok zijn we op de trein gestapt naar Hua Hin en Chumphon. Wat was dat een reis! We zijn natuurlijk backpackers en reizen gewoon 3e klas tussen de lokale bevolking. Wat kijk je dan je ogen uit! Helaas was onze reis van Hua Hin naar Chumphon minder geslaagd, echte spoorwegovergangen bestaan niet overal in Thailand, er wordt dan hard getoeterd als de trein in aantocht is. Helaas was er een auto op de rails blijven staan en hebben we deze aangereden. Alle Thaise stapten uit de trein om te gaan kijken! Een hele ervaring.. Wat me wel opviel is dat er al heel snel een ambulance ter plaatse was!

In Hua Hin hebben we ons eerste dagje strand gehad en zijn we met Gossen en Arlena (een stel uit Groningen) naar de Nightmarket geweest. En vanuit Chumphon zijn we vertrokken naar de drie eilanden.
1. Koh Tao: om te duiken met mooie vissen.
2. Koh Phangan: om te drinken als een vis. (Lees: hier wordt ook de full-moonparty gehouden.)
3. Koh Samui: om uit te rusten na al deze intensieve activiteiten!

Koh Tao was prachtig! Gezellige mensen ontmoet! Mooi weer! Gossen en Arlena weer gezien ,een prachtig wit strand, blauwe zee en twee hele mooie duiken gedaan bij de Red Rock en de White Rock.
Ik persoonlijk vond het duiken hier veel mooier en leuker dan in Australie bij het Great Barrier Reef. Dit komt ook omdat ik heb gedoken met Stine, een divemaster uit Noorwegen! Ze heeft me heel veel dingen uitgelegd, zodat ik nu weer veel zelfverzekerder ben en daardoor het duiken ook leuker is natuurlijk;) Dus ik zeg: op naar mn volgende duikbrevet! Uiteraard hebben we ook hier onze opdracht kunnen voltooien! Uit eten gaan in een restaurantje welke we via een foto moesten zoeken. Wat een straf:D
Nu zitten we op Koh Phangan, helaas geen full-moonparty voor ons. Maar we gaan vanavond eens kijken of er ergens anders een feestje is! Morgen gaan we met een boot rond het eiland varen. Om ondertussen te zwemmen, zonnen, snorkelen en een waterval te bekijken.
Over 2 nachten vertrekken we naar Koh Samui voor een goede massage en om een beetje te relaxen!

Is de zon ondertussen al aangekomen??

Liefs,
Sanne

P.s. Ik hoorde van mama dat het lettertype slecht te lezen is, ik zal het gelijk veranderen!

  • 14 Juni 2012 - 09:16

    Marloes:

    Zo, leuk die opdrachten! dan krijgt jullie reis nog een andere wending ;-) dat drankje gaater wel komen denk ik... ik zou alleen gewoon een hele avond gratis drank eisen dan :)

    gek om te lezen hoe dat gaat met spoorwegovergangen, heel bizar! dat is wel even schrikken lijkt me.

    voorzichtig op de fullmoonparty! en veel plezier natuurlijk

    xx

  • 14 Juni 2012 - 10:04

    Ruben Redelijkheid:

    Hey Sanne en reisgezel! Jaloezie vanuit Nederland, en niet alleen door het weer! De zon schijnt hier wel, maar om nou te zeggen dat het lekker warm is..

    Leuk ook dat je opdrachten uit voert voor een drankje in Breda, echt geniaal gewoon! Veel plezier daar en ik zie je volgende bericht wel weer komen!

    Groeten van de Redelijkheidjes ;-)

  • 14 Juni 2012 - 10:30

    Paps En Mams:

    Hoi lieverd,
    Fijn wat te horen, leuk verslag weer en mooie foto's.
    Wat een belevenissen .
    Er wordt ook lekker gegeten en gedronken zien we wel,super allemaal.
    Leuk dat je steeds weer bekenden en nieuwe mensen ontmoet.
    Hier gaat alles zijn gangetje, het weer is nog steeds niet denderend. Graag wat meer zon sturen.
    Veel liefs en groetjes paps en mams.
    Ps. Dit lettertype leest een stuk prettiger.

  • 14 Juni 2012 - 17:30

    Margon:

    Ha Sanne
    Ik sluit me aan bij de vorige berichten, ziet er allemaal geweldig uit. Je maakt t ook allemaal nog aantrekkelijker door je mooie foto's !
    Ik denk dat als je terug komt niet meer gaat wennen aan ons klimaat!
    Geniet er maar lekker van!

    Xxx

  • 15 Juni 2012 - 15:06

    Marie Anne:

    Ik lees het al.. Heerlijk genieten!! Misschien tot snel in Phuket!

  • 17 Juni 2012 - 09:33

    Kevin:

    Hoihoi,

    Het klinkt allemaal helemaal top.
    Wij hebben ook gedoken bij white rock. Helaas miste daar een whaleshark, maar jullie zullen ongetwijfeld geweldige dingen hebben gezien onderwater bij Koh Tao :)
    Ook een spectaculair verhaal over die trein zeg, het zal je maar gebeuren!

    Ik kijk alweer uit naar de foto's van de volgende opdrachten, veel plezier en succes in ieder geval!
    Geniet ervan!

    xx


  • 22 Juni 2012 - 07:34

    Lia Oorschot:

    Hoi Sanne,
    Bedankt voor je kaart, was echt een verrassing.
    Heb hem ongeveer 1 1/2 week geledenontvangen, maar nog geen
    tijd gehad om te reageren. (druk, druk, druk)
    Nou zo te zien hebben jullie het heel goed samen en maken jullie
    lekker veel mee. Super!
    De zon is aangekomen maar verschuilt zich vaak achter
    een wolkenpaket, maar we proberen met z'n allen hem
    hier te houden, we delen wel hoor.
    Van af vandaag heb ik vakantie, heerlijk.
    Hij werd wel verstoord door ze zomerschilder voor de
    buiten boel, aan de anderekant is het maar gebeurt. (leuke schilder)
    Volgende week ga ik 8 dagen naar het zwarte Woud met de (Aoad) bus
    en heb hier veel zin in. Even lekker verwend worden.
    (half pension)
    Sanne tot de volgende keer en heel veel plezer samen.

  • 22 Juni 2012 - 08:26

    Elze:

    Zie ik nu mongolian bbq op de foto, lekkah! Thailand blijft geweldig, heerlijk relaxed, makkelijk en veilig reizen. Hier druk met mijn superleuke baan, mag zoveel doen en zo veelzijdig helemaal gaaf. Volgende maand verplicht weer naar Abu Dhabi salestraining. (lees +50 graden gemidd dagtemperatuur) :-)


  • 22 Juni 2012 - 12:42

    Astrid:

    Heerlijk weer mee mogen genieten van jullie reis, wat maken jullie mooie dingen mee. Denk er om dat jullie met volle teugen genieten en zeker ook van de zon want hier hebben we op dit moment bijna alle weertypes op 1 dag pfff.
    Veel plezier daar.
    Groetjes Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Backpacken!

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 43804

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 03 Februari 2015

Sanne en Wytse op avontuur!

09 Juli 2013 - 07 Augustus 2013

Vietnam

10 Maart 2012 - 17 Augustus 2012

Australie, Nieuw-Zeeland, Thailand en Indonesie!

Landen bezocht: