Indonesië! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Indonesië! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Indonesië!

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

29 Juni 2012 | Indonesië, Sanur

Selamat siang!

We zijn in Indonesië!! Weer in een hele andere wereld, wat een reis dit, ik raad het nog steeds iedereen aan, pak je spullen, boek een ticket en ga zodra je kan! Lees: het is nu zomervakantie, dus goan!:D Waar gaan jullie allemaal naartoe? Geniet ervan in ieder geval!

Maar eerst nog een klein stukje Thailand! Met Marie Anne en Tim zijn we lekker wezen eten, naar de grootste beachclub van Phuket geweest en een rondje gedaan over Bangla road. Je kijkt je ogen uit! Allemaal lady-boys, sexclubs en een hoop westerse mannen:P Het was een gezellige dag! Daarna zijn we naar het vliegveld gebracht en hebben we daar geslapen. ’s Ochtends 25 juni om 6:45 zijn we in 4 uurtjes naar Bali gevlogen!

Onze eerste stap op Indonesische bodem begon al goed haha. ‘Hello madam, is this your bag?’ Uh ja.. en weg was hij! Dus wij snel achter onze tassen aan, wij dachten dat het iemand was van het vliegveld, hup door de douane, ondertussen: ‘How are you?’ ‘Where are you from?’’Oh Hollanda, nice! And you are beautiful!’ En toen begon het te dagen. Wij stonden buiten, tassen naast ons en daar stonden ze hoor: ‘tiptip, moneymoney’. Maar dat hadden we niet haha, want de pinautomaten stonden bij de bagageband, toen stonden ze toch te kijken:P en hebben we ze weggestuurd ghehe.
Dim stond ons op te wachten om met ons mee te gaan naar Kuta Beach, een toeristisch plaatsje op Bali, nog niet echt Indonesie vond ik. Een leuke home stay gezocht om daar lekker bij te komen. Afgelopen nacht hadden we namelijk op het vliegveld geslapen! Je slaapt hier voor ongeveer 8 euro (100.000 rupiah) per nacht, we zitten nu voor het eerst richting het hoogseizoen in een land en dat merken we wel! Kuta is veel te toeristisch dus zijn we gelijk doorgegaan naar Ubud.

Elke kilometer richting Ubud werd al beter. Het centrum van Ubud is wel erg toeristisch, maar het gebied eromheen is erg leuk! We hebben geslapen in Ari home stay (bij Indonesische mensen thuis), superleuk daar! Kregen een heerlijk ontbijtje (banana pancake) en de mensen waren echt ontzettend vriendelijk. We zijn daar naar het Monkey Forest geweest en hebben een fietstour van een dag gedaan in en rond Ubud. Het Monkey Forest was erg grappig! Wat een apen en wat een toeristen haha, je ziet het verschil haast niet:P En wat vind ik het soms toch jammer dat er zoveel Nederlandse toeristen zijn.. pff wat een volk haha. De fietstour was ook erg gaaf! Gefietst tussen de rijstenvelden, een Balinese tuin gezien, op een cacaoplantage geweest en bij een Balinees gezin thuis geweest. En ondertussen maar fietsen! Gelukkig down hill :D Het werd pas pittig toen we terug gingen fietsen voor de lunch. Je mocht met de bus, maar Martine ging fietsen met Dimitri en een ander Nederlands stel. Nja toen kon ik natuurlijk niet achterblijven. Helaas was het 45 minuten de heuvel op haha. Zodoende hadden we ons Indonesische Bintang biertje wel verdiend!

Oh, ik vergeet bijna onze eerste massage!! Een Balinese full body massage, ik had nog nooit een massage gehad, nou daar gaat vanaf nu verandering in komen! Het was heerlijk en kost hier 5 euro voor een uur. Dus dat is voor herhaling vatbaar;)

We zitten nu in Sanur om nog eens een dagje op het strand te liggen, dat hebben we al lang niet meer gedaan haha. Overmorgen gaat Dim weer richting Kuta en gaan wij richting de Gili-eilanden. We hebben gekozen voor Gili meno, 1 van de 3 eilanden, een klein niet-toeristisch eiland wat ontzettend mooi schijnt te zijn. Daarna gaan we richting Flores.

Bedankt weer voor al jullie reacties, echt leuk om te lezen! Hoe gaat het daar bij jullie?

XxX (life vanaf het strand!)
Sanne

• 29 Juni 2012 - 07:12

Kim:

Hey Sanne,
    Wat een leuk verslag weer en wat een mooie foto's!!!
    Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet nog van jullie tijd daar.
    Groetjes uit Breda!!!

• 29 Juni 2012 - 07:37

Paps En Mams,:

Hoi lieverd,

Wat een belevenissen en weer een hele mooie foto's.
    Nederlanders zijn best aardige mensen hor!
    We zouden best even op Bali als aapje naar de toeristen willen kijken.
    Ow sorry dat moet andersom.wij zijn hier wat fanatieker aan het aftellen.
    Daar heb jij ws.geen last van.
    Blijf genieten.
    We houden van je xxx
    Paps en mams.

• 29 Juni 2012 - 07:37

Annette:

Hej San,

Ik lees al je reisverslagen en bekijk je foto's dus dacht nu dan eindelijk eens een bericht! Erg waanzinnig die reis van jullie, stiekem wel een beetje jaloers als je hier zo op je werk zit ;)
    Geniet er nog van!! Wil graag alles een keer horen als je terug bent!! Veel plezier in Indonesië nog!! Xx

• 29 Juni 2012 - 08:01

Marie Anne:

Leuke foto's! De rijstvelden zien er weer mooi uit... Indonesië staat ook voor Tim op zijn lijstje! Misschien volgend jaar ;) Wij lezen in ieder geval vrolijk mee! Have fun!!

• 29 Juni 2012 - 09:45

Marloes:

San!
    je straalt :) zoals je ouders ook zeggen; blijf genieten..
    wij tellen wel voor je af ;-) dat hoef jij niet te doen, haha
    prachtige foto's weer.. wat een mooie landen hebben jullie bezocht. het ziet er warmpjes uit.
    hier alles goed, bijna vakantie he, 7 weken lang.
    als ik het geld had gehad, had ik even naar jullie gevlogen voor een paar weekjes ;-)
    xxxx

• 29 Juni 2012 - 15:16

Margon:

Ha Sanne,

Je bent nu echt een wereldreizigster he? Al die verschillende landen, die jij met Martine bezoekt en onderzoekt! Idd tel jij maar niet af dat doen wij wel voor je.
    Geniet lekker!

en tot het volgende verslag
    xxxxx

• 29 Juni 2012 - 16:07

Elze:

Wat moeten wij nou vertellen, na zon verhaal?!?

• 29 Juni 2012 - 17:56

Marian:

Hoi hoi geniet ervan nog Sanne. Het ziet er allemaal mooi uit en volgens mij heb je de time of your life. Veel plezier nog en groetjes Marian.

• 30 Juni 2012 - 08:29

Betsie En Alfons:

Dag sanne,Wat een beleving.Wij gaan over 27dagen op vakantie ,Wij beginnen in oostenrijk 4nachtjes geboekt en dan misschien naar italie ligt er aan wat voor weer het in oostenrijk is.misschien naar balie,grapje......Verder is hier alles goed.maak er samen met martine nog veel leuke dagen van,kijk goed uit.heel veel liefs uit wierden.

• 01 Juli 2012 - 17:09

Annemiek & Willem:

Hoi Sanne

Bedankt voor je leuke reisverhalen!
    Het is elke keer weer een verrassing wat julie zoal hebben meegemaakt.
    Ook de foto's zijn prachtig en het is een leuke aanvulling op jullie verhalen.
    Wij zijn nu al benieuwd naar al die andere foto's en ervaringen.
    Maar dat komt later wel!
    Dus blijft schrijven,foto's maken,reizen en genieten.
    Want het is en blijft heel bijzonder.

Groetjes Annemiek en Willem

• 01 Juli 2012 - 19:43

Tante Bertie:

Wat heb je het toch fijn!!,,,,
    Een nieuw land weer, met heerlijk makan (eten) geniet er van.
    Tabe tante Bertie en oom Henk

• 05 Juli 2012 - 10:00

Kevin:

Een super verhaal en mooie foto's!!
    Zelf zit ik inmiddels alweer een heel tijd thuis, maar bij het lezen van de verhalen en het zien van de foto's is het toch zeker ook genieten!!
    Veel plezier nog!

• 18 Juli 2012 - 18:04

Oom Daan En Adrie:

Fijn dat jullie zo genieten