Fraser! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Fraser! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Fraser!

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Maart 2012 | Australië, Sydney

Zo, daar ben ik weer.. Eindelijk weer eens gratis internet! Net geprobeerd mn foto's op mn usb-stick te zetten.. maar hij geeft een trojan horse aan?! Help! Kan zoiets op je fototoestel terechtkomen? En nu heb ik volgens mij een bestandje verwijderd wat wel nodig is... AARGH! Gelukkig staan de foto's nog wel op mn memorystick..!

Maargoed, genoeg daarover.. Ik wil jullie graag iets vertellen over Fraser! Wat was dat gaaf:) We zijn 3 dagen en 2 nachten op het grootste zandeiland ter wereld geweest (Zo'n 1840 km2), we hebben daar gekampeerd en rondgesjeezzt in een 4WD. In totaal waren we met 4 auto's en 28 mensen, een gezellige groep:)
Voordat we weggingen hebben we per auto boodschappen moeten doen, eerst een boodschappenlijstje gemaakt en daarna op pad. De volgende ochtend vertrokken we. Om 6:00 moesten we uitchecken (uit het hostel) en om 6:30 begon de briefing. Waar moet je op letten, hoe moet je rijden, hoe ben je dingo-safe etc etc. Het was een saaie DVD maar wel noodzakelijk:P

Op het eiland zijn prachtige meren! En het leuke en lekkere daarvan is, is dat de PH-waarde van het water erg laag is. Het is erg goed voor je huid, de meren bestaan namelijk alleen uit regenwater. Er komt geen grond- en zeewater bij. In deze meren hebben we ons haar gewassen met zand en Teatree. Teatree is een plant en als je dat kneed tussen je handen met wat zand gaat dat heerlijk ruiken en het schijnt erg goed voor je te zijn! Wel gek om je haar te wassen met zand.. maar het was een hele ervaring haha. Het mooiste meer van het eiland is Lake McKenzie. Schitterend... het strand is zo wit en het water zo helder blauw..

Ook heb ik in een champagnepool gelegen! Dat is een soort plas van zeewater wat net achter een aantal rotsen ligt, als de golven er dan overheenslaan heb je een 'champagnebad'. Helaas smaakte het water er niet naar:P

Het toppunt vond ik toch wel het rijden over het strand! Met 80 km per uur over het strand scheuren is spannend maar gaaf tegelijk! En dat links rijden ging prima hahaha.

Tot slot hebben we ook nog dingo's gezien en mocht je niet alleen naar de WC (lees: plassen in de bosjes:P) de afgelopen week waren er al 5 mensen aangevallen door dingo's, dus we moesten extra voorzichtig zijn:)
Ohja, en douchjes?? Die waren er niet! Heerlijk 3 dagen niet douchen haha. Gelukkig hadden we zand en Teatree:P

Er is nog zoveel meer te vertellen! Maar dat komt wel als ik terug ben!

Nog een belangrijk detail, had ik al verteld over de 'goon'? De backpackerwijn hier... Dat ging er ook goed in en ik ben ondertussen een aantal drinkinggames rijker!

Nu zitten we in Agnes water/Town 1770. Een plaatjes vol met Harleys.. heel gaaf:) Vanmiddag gaan we de scooterroo doen! Niet op echte Harleys maar op Choppers. Ontzettend veel zin in! Het is een tocht van 3 uur, leather jacket aan, helm op en gaan!

Morgen gaan we surfen, wat hebben we het toch druk:)

Ik ga nog een poging doen om de foto's erop te zetten!

Bedankt jullie voor alle reacties:) Erg leuk om elke keer te lezen! Maarre, vertellen jullie ook aan mij hoe het in Nederland is? Daar ben ik ook benieuwd naar:)

See ya!

Sanne

• 31 Maart 2012 - 07:03

Paps En Mams:

Hoi meis,

Wat een avontuur weer, het klinkt allemaal super. Je eerste douche zal wel heerlijk zijn geweest. Veel plezier op de choppers.. En Harleys fotograferen hè voor je vader! Als dat lukt, hopelijk laat je camera je niet in de steek.
    Hier is de lente weer verdwenen, komt weer wat vorst. Een hele dikke knuffel ook voor Martine. Xx

• 31 Maart 2012 - 08:56

Alfons EnBetsie:

hallo sanne,wat hebben jullie al veel meegemaakt in zo,n korte periode.wij hebben vrijdag een leuke dag gehad met je ouders.Het is hier weer winter,wij hadden afgelopen weken mooi weer.Geniet nog van alles.Groeten uit wierden,veel liefs.

• 31 Maart 2012 - 09:13

Margon:

Ha Sanne
    Ik ben benieuwd hoe je t vind op de choppers! Inderdaad veel foto's maken ven zeker laten maken als je er op zit!
    Zoals je al hebt kunnen lezen de shirts kunnen weer in de kast en de truien weer aan hier in Nederland. Wij maken natuurlijk niet zo veel mee als jij dus zijn onze verslagen redelijk saai.
    Veel plezier en tot t volgende verslag.
    Xxx

• 31 Maart 2012 - 10:19

Marloes:

die dingo's klinken wel een beetje griezelig hoor! en nu ga je surfen, kiijk je uit voor de haaien? ;-)
    als het goed is heb je toch wel een kater van de 'goon', dan jaag jij ze wel weg haha...
    xxx

• 01 April 2012 - 15:07

Mariette En Matthe:

hoi sanne vandaag zijn je pa en ma bij ons erg gezellig wat leuk om nu ook bij jou op de site te kunnen kijken. wij zijn weer oude koeien uit de sloot aan het halen en je vader is ons schuurtje aan het inspecteren. afijn met ons gaat het allemaal goed vanaf nu gaan we je volgen nog heel veel plezier en de groetjes van je pa ma en de fam. mackloet.

• 01 April 2012 - 15:25

Suus:

Ha Sanne,
    Leuk om je verhaaltje weer te lezen.. Klinkt allemaal weer super!! :) Ben benieuwd naar de foto's! kus!
    P.s Bij de sportschool mis je niet veel.. ;-)

• 17 April 2012 - 14:49

Astrid:

Hoi Sanne

Wat hebben jullie het leuk daar en wat beleef je veel. Je wil wat horen over hier, nou koud en kil, gewoon herfst. Dus ga ik vanavond met je moeder gezellig een hapje eten, je snapt natuurlijk dat we jullie reis doorspreken haha veel plezier nog want het is daar prachtig