Het echte backpacken is begonnen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Het echte backpacken is begonnen! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Het echte backpacken is begonnen!

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Juli 2012 | Indonesië, Batavia

Selamat Sore,

Vakantie in Nederland!! Heerlijk, geniet ervan!
Bij ons is de 'vakantie' een soort van afgelopen haha, het echte backpacken is begonnen. Hier in Indonesie (Lombok) is het toch wat anders haha. We reizen sinds een paar dagen in bemo's een soort plaatselijke bustaxi's en met de public bus. Je backpack gaat dan op het dak en zelf zit je soms opgepropt met zijn allen in een busje. Je bent dan ook uren onderweg! Het is hier niet toeristisch dus proberen we Indonesisch te praten met de mensen, keileuk! We zijn hier ook echt een attractie voor alle kinderen haha. Soms zie je wel veel armoede, dat is wel eens lastig vind ik.

In mijn vorige verslag was ik gebleven op Sanur-Bali. Na het dagje strand zijn we met wat vrienden van Dimitri naar de Jacuzzibar geweest, zo luxe en mooi! Vanuit Sanur zijn we zonder Dimitri richting Gili-Meno gegaan. Wat is dat een mooi eiland! We zijn via Gili Trawangan (wat iets drukker en toeristischer is dan Gili Meno) met de public boat (dus gezellig tussen de lokale mensen!) maar Gili-Meno gevaren. Witte strandjes, leuke barretjes, paard en wagentjes die als vervoermiddel dienen, er zijn daar geen auto's namelijk, en we hadden een leuk huisje. We hebben hier geluierd, gesnorkeld (wat uitliep op een hoop gebloed ivm het koraal en laagstaande water, niet zo'n goede combi;P) en we zijn het eiland rondgelopen. Ook wat lokale jongens ontmoet bij het kampvuur en een Bintangetje (Indonesisch bier). Met een van de jongens zijn we nog mee uitgeweet op Kuta-Lombok!

Na Gili-Meno weer met de public-boat naar Lombok. Ook weer supermooi! Een hoop bergen/heuvels langs de kust. Op Lombok zijn we in Sengigi en Kuta geweest en nu zitten we dan in Tetebatu. In Sengigi ben ik naar de kapper geweest voor 4,50 euro en zijn we wezen stappen en naar de tempel geweest. En in Kuta zijn we uieindelijk maar 1 nachtje gebleven. Sinds Kuta is het niet meer zo toeristisch en is het een heel ander backpacken geworden:) We doen hier geen spectaculaire dingen, dat hoeft ook niet, want de omgeving is mooi en het leukste is het contact met de lokale mensen! (Tenzij ze je iets willen verkopen haha)
We zitten nu in een soort mini-bungalow langs de rand van een rijstveld. Prachtig! Morgen gaan we naar de watervallen wandelen.

Onze volgende bestemming is het eiland Flores!

Tot snel! Over een kleine 6 weken zijn we alweer thuis!

Liefs,
Sanne

P.s. Helaas heeft deze pc geen goede virusscanner, dus helaas nog geen foto's van Martine en mij tussen de locals!

• 06 Juli 2012 - 07:11

Daan:

Wat een genot om elke keer je verhalen te lezen!
    Blijf die laatste werken ook zo intens genieten van al het moois dat geert land je nog te bieden heeft! Ik zal het ook weer fijn vinden als jullie terug zijn. Ik miss jullie en alle gezelligheidjes!
    Meiden over twee weken lees ik vast weer en mooi verhaal!
    Geniet!
    Liefs xxxx

• 06 Juli 2012 - 07:32

Margon:

Ha Sanne

Dank voor je verslag weer! We hebben het in Nederland nog niet zo slecht als je je verslagen reist hè? Geniet maar weer lekker van je verdere reis en ben al weer benieuwd naar je verdere verslag En uiteraard je foto's!

Xxxxx

• 06 Juli 2012 - 08:44

Tante Bertie/oom Hen:

Hallo Sanne, nog steeds dol enthousiaste verhalen. Geweldig allemaal hoor. Wij genieten met jullie mee. Ik denk dat jullie straks minstens zoveel tijd nodig hebben om alles te vertellen als jullie op pad zijn geweest. We zullen dus maar vast wat tijd reserveren voor als je terug bent, want we zijn heel benieuwd naar wat je allemaal nog meer te vertellen en te latren zien hebt.
    Wel jammer voor je dat het nu opeens snel gaat, maar blijf tot de laatse dag genieten hoor.
    Hier is het nog niet constant zomerweer, maar we doen het er maar mee en genieten ook van de zonnige dagen. Goede reis veder jullie en blijf uitkijken, we denken aan jullie.
    Tante Bertie en oom Henk

• 06 Juli 2012 - 08:44

Tante Bertie/oom Hen:

Tante Bertie en oom Henk

• 06 Juli 2012 - 14:30

Kevin:

Mooi om te horen dat de reis nu heel anders is dan op de voorgaande bestemmingen. Veel minder toeristisch met het geweldige contact met de locals als hoogtepunt! Dit zijn delen van Indonesie waar wij niet geweest zijn maar waar jullie ons zo te horen alles over kunnen vertellen :) Heerlijke verhalen en veel leuke en mooie bezichtigingen! Veel worden zijn in Indonesie overigens nog hetzelfde als in het Nederlands, ben benieuwd hoe jullie Indoesisch is bij terugkomst ;)

xxx

• 07 Juli 2012 - 18:39

Nathasja:

Hallo daar, wat leuk weer om te lezen, en Sanne is het goed gegaan bij de kapper? :-) Wat gaat de tijd snel, jullie tellen al bijna af, neem het er nog even van! Het zo'n andere wereld daar als ik het zo lees, die armoede dat is natuurlijk verschrikkelijk...we hebben hier alles. Vandaag hadden we ook zon. Wij hebben nog geen vakantie geboekt, maar we gaan wel een last-minute dus, waarheen?? Italie, Griekenland, Spanje of Portugal. Wanneer ik dit schrijf hoor ik je vader klussen aan het "chalet" zoals ik het noem, zo mooi geworden. Groeten van ons en ik lees graag weer een volgend verslag.

Nathasja

• 09 Juli 2012 - 15:21

Astrid:

Hoi Sanne. Heerlijk je verslag weer zitten lezen en jullie foto's bekeken. Hoe blijven jullie toch zo slank met al dat lekkere eten wat ik steeds voorbij zie komen. Wat is het toch bijzonder om dit op afstand mee te mogen maken en je hebt gelijk, eigenlijk moet je gewoon een ticket boeken en gaan maar dat heb je als je wat ouder bent (50 valt mee toch) dan doe je dit niet zo snel. Ook bijzonder alle dieren die je zo voorbij ziet komen al is die foto met die spin voor mij weer iets om te rillen.
    Meid, je laatste weken zijn ingegaan maar geniet alsof het je eerste zijn hoor want zo'n reis zal je niet zo snel meer meemaken of ben je van plan je daar te settelen (je moeder vermoord mij nu haha) maar dan kom ik met haar gewoon langs hoor. Meiden veel plezier nog, hier is het niets met het weer dus stuur wat zon deze richting uit.
    Hartelijke groeten van Astrid