Rocktour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Rocktour - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Rocktour

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 April 2012 | Australië, Alice Springs

Hoihoi!

Hier alvast een verslagje+foto's van de rocktour! Wat was het leuk, mooi en gezellig! Zaterdag 21 april zijn we om 6:00 opgehaald door Wookie, onze gids, om samen met een groep van ongeveer 15 mensen de outback te gaan verkennen. We hebben geslapen in een swag (soort minitentje van canvas) in de open lucht! Helaas hadden we regen dus hebben we onder een afdakje gelegen en de tweede nacht op de keukentafel haha. Het regent eigenlijk bijna nooit hier, maargoed je zult net zien haha.

De eerste dag zijn we begonnen met de Kings Canyon, de foto's zeggen genoeg, inmens groot en schitterend:) Ik heb daar ook gezwommen in een soort meertje tussen de rotsen ' The garden of Eden'. Zo'n geweldig gevoel! Er ging bijna niemand zwemmen dus het was net even of ik alleen op de wereld was tussen al die rotsen! ' s Avonds een heerlijk dinner op, gemaakt door Wookie op het kampvuur. Smaakte goed, zat alleen een beetje zand bij haha, we moesten trouwens wel eerst zelf hout sprokkelen (lees: dode bomen slopen), helaas hadden we maar 2 mannen in de groep ghehe.
Ohja! Ook nog leuk, in de bus moest iedereen zich voorstellen door de microfoon dmv van vragen:
- Naam?
- Welk dier zou je willen zijn?
- Wat voor geluid maakt dat dier?
- Vertel over je eerste en laatste kus en of deze goed was of slecht en waarom..
- Welk superkracht zou je willen hebben? Etc.
Was dus hilariscH!

De tweede dag naar het Cultural Centre geweest om te leren over de aboriginals, erg indrukwekkend.. Hun cultuur is zo bijzonder.. Ik kan dat nu niet zo 1,2,3 omschrijven, maar het heeft veel indruk gemaakt..
Daarna op naar de Uluru! De beroemde 'steen'! Het regende alleen.. eigenlijk extra bijzonder, omdat van alle mensen die de Uluru bezoeken maar 1% het voorrecht heeft om de Uluru met watervallen te zien:)
Nog wat wandelingen gemaakt, lekkere wraps gegeten als lunch, erg lekker na al een maand brood met jam of chocopasta te hebben gegeten:P
's Middags de Kjata Tjuta wandeling gemaakt, ubergezellig! We hebben onze buitenlandse vrienden de polonaise geleerd:D Wat we dan ook nog tot laat in de avond hebben herhaald:D De Skihut CD aan en goan! Wat vonden ze het leuk haha. Gas op die lollie!

De laatste dag om de Uluru heengewandeld, daarna had ik het wandelen wel gehad haha.

Zodoende een zeer geslaagd tour gehad met gezellige mensen:) 's Avonds nog even de bar in met de groep en toen heeeerlijk naar bed (L).

Hoe is het weer ondertussen in Nederland? Hier wordt het weer slechter... dus hopelijk is de zon jullie kant op:D

Morgen vertrekken we naar Adelaide met de trein, vanuit Adelaide willen we de Great Ocean Road doen naar Melbourne. Om vanuit daar op 1 mei naar Nieuw Zeeland te vliegen, ons Australie avontuur zit er dus helaas alweer bijna op.. wat gaat de tijd snel!

Dikke kus vanuit de outback!

• 25 April 2012 - 06:55

Marianne:

He meis,

Wat een heerlijk verslag. Ik lees gewoon dat je aan het GENIETEN bent.
    Blijf dat vooral lekker doen!

Echt super leuk om de foto's te zien!
    xxxxxxxxx

• 25 April 2012 - 07:04

Klarinda:

He san, leuk om te lezen dat alles goed gaat.
    Hier komt inderdaad langzaam de zon erbij en wordt het weer wat warmer. Ze geven met koninginnedag zelfs 20 graden op ??? ik moet het nog zien. We zullen aan je denken en een drankje op je drinken vrijdag. Wel raar hoor onze eerste eetdate zonder sanne.
    geniet van je laatste dagen in Australie en op naar het nog mooiere Nieuw- Zeeland.
    x

• 25 April 2012 - 07:21

Suus:

Haa Sanne!

Ziet er weer super uit!! Gave foto's ook weer! Hahah heerlijk.. ik word er jaloers van! ;-)

Ben ook zeer benieuwd naar je Nieuw Zeeland avontuur... misschien toch maar daarheen op stage? haha.. Ben er nogsteeds niet over uit..

Kus van de sportschool! Hiephoi..

• 25 April 2012 - 07:31

Ellen Van Der Meer:

OMG Wat geweldig allemaal!!! En Uluru met watervallen is idd wel heel bijzonder! Bij mij had het gemiezerd en geonweerd toen ik in m'n swag sliep, niet echt lastig dus:) Konden jullie wel goed de kleur van Uluru zien? Of was alles grijs? Wat vonden jullie van Alice Springs? Het stelt net niks voor, maar ik vond het geweldig! Hoe gaan jullie naar Adelaide? Want je kunt onderweg stoppen bij Cooper Pedie, een opaal mijnstadje waar veel mensen onder de grond slapen, echt een aanrader!
    Veel plezier nog!!
    Groetjes Ellen

• 25 April 2012 - 09:06

Elze:

Sanne, mate...

Wat een geweldig verhaal! Leuke foto´s. Je mist thuis helemaal niets, hier alles zijn gangetje. Dus lekker blijven genieten daar.

Dikke knuffel en x

• 25 April 2012 - 09:49

Daan:

Heee frutjes,

Wat gaaaf allemaal, jullie maken een hoop mee.
    Hier in Turkije schijnt de zon heerlijk.
    Enjoy dames!

Liefss

• 26 April 2012 - 05:30

Marie Anne Korevaar:

Hi! Klinkt al een leuke outback tour!! En wat lees ik, ook nog de Great Ocean Road! super! Geniet ervan! Wij beginnen morgen aan onze Jucy tour door NZ (vanaf Auckland). Misschien zien we elkaar nog ergens ;) Groetjes!

• 30 April 2012 - 16:21

Willem En Lia :

We genieten steeds weer van je leuke verslag, en wat een leuke foto's ,altijd leuk om terug te kijken.
    Wij hebben hier een gezellige zonnige koninginnedag gehad.
    Jullie een hele goede reis toegewenst naar Nieuw Zeeland. Veel plezier en liefs.