Ons 4WD adventure! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Ons 4WD adventure! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Ons 4WD adventure!

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 April 2012 | Australië, Alice Springs

Gday mates!

Bedankt weer voor al jullie reacties! Leuk om te lezen en vooral om te horen dat het ook goed gaat in Nederland, ookal is het daar nog koud;).

Maar oei oei.. 2 weken Australie, wat in 1 verslag moet komen, een uitdaging haha!

Ik zal beginnen bij Magnetic Island, na Airlie Beach zijn we daar naartoe gegaan. Een schitterend eiland waar we weer aardig wat gewandeld hebben. De eerste wandeling gezellig met Valerie (ook een meisje uit Nederland), een flinke wandeling gemaakt van een paar uur. Maar we zijn beloond, we hebben een koala in het wild gezien, supergaaf! (En ja, zelf gespot dus ik scoor weer wat punten haha:D) Tijdens de tweede wandeling hebben we wilde Wallabies gevoerd (soort kleine kangoeroes). En ohja! We hebben een tarantula gezien :-o. Zodoende kan ik dus weer wat dieren die ik heb gezien aan mn rijtje toevoegen:).

10 april zijn we aangekomen in Cairns, I LOVE IT! Leuk plaatsje, leuk hostel, mooie lagoon, gezellige kroegen, leuke mensen.. Helaas wel heeeel veel regen gehad. Vanuit Cairns ben ik het Great Barrier Reef opgegaan en heb daar twee keer gedoken. Spannend om weer te doen maar erg gaaf! Ik heb ontzettend veel gezien! Ik had een onderwatercamera gehuurd, dus ik zal de foto's erop zetten. Dan kunnen jullie meegenieten!
Vanuit Cairns hebben we ook onze relocation kunnen regelen naar Alice Springs. In 5 dagen hebben we 2500 km gereden met een superdeluxe camper (Lees: kosten 1 dollar per dag.), in de middle of nowhere! Lees: alleen maar rechtdoor gereden, 6 bochten gemaakt, stuk of 50 auto's gezien, ontzettend veel dode kangoeroes, roofvogels, rood zand, droogte, rotsen, lekker muziekkie op in de auto, melig gedaan, op de weg gelegen/gesprongen/gezeten en ook weer gezellige mensen ontmoet! Dit keer 60+ers en daarmee een gezellig potje Jeux de Bouls gespeeld haha. Het hoogtepunt van de reis vond ik toch wel de Devils Marbles. Dat zijn grote ronde rotsen in de middle of nowhere. Heel bijzonder om te zien. Ook was er een stadje waar ze afdrukken hadden van dinosauruspoten en een stadje waar ze in aliens geloven, erg apart allemaal haha. En als ik dan over stadjes praat, meestal zijn dat 2 huizen en een tankstation:)

Ondertussen zijn we aangekomen in Alice Springs, vanuit hier start onze 3-daagse tour morgen. We gaan de Uluru bekijken, de Kata Tjuta, Ayers Rock, we slapen in de openlucht en gaan flink wat wandelingen maken! Ik ben benieuuwd hoe dat gaat, vooral in die hitte hier haha.

Tot snel weer allemaal!

Dikke kus vanuit de outback!

• 20 April 2012 - 07:15

Margon:

Ha Sanne leuk weer te lezen hoe het met je gaat!
    We waren gisteren bij je ouders en hebben uiteraard de hele avond over jou gepraat! ( nee hoor geintje). Erg gezellig en wel benieuwd naar je nieuwe reisverslag (lees je mams en ik), de mannen waren met de Garmin voor de motor bezig. De laptop bleek een beetje vol te staan dus t downloaden lukte niet gelijk. Doet je fototoestel al weer normaal?
    Tot de volgende keer xxxx

• 20 April 2012 - 09:47

Pieter:

G'Day Sanne. Ik zie dat je het Australisch Engels al aardig onder de knie krijgt :) Hele leuke foto's/verslag, mm ik ga dat vanavond ook maar is proberen om zo midden op de snelweg te gaan liggen haha. Die stenen is ook echt bizar :s binnenkort ga ik ook is even buurten bij je ouders voor een bakje koffie :D
    Be Good! xxx

• 20 April 2012 - 10:55

Justine:

Het klinkt (op de regen na) allemaal helemaal super!

• 21 April 2012 - 04:55

Willem En Lia:

Wat een leuke foto's !
    Dat hebben we niet geleerd hè!
    Om midden op te weg te gaan liggen.
    Het was weer erg leuk om allemaal te lezen.
    Veel plezier in Alice Springs.
    Heel veel liefs.

• 23 April 2012 - 15:44

Suz:

Leuk, leuk! Klinkt weer geweldig. En ja als je dan midden op de weg kan gaan liggen, woorom zou je het niet doen;). Jammer van de regen, maar dan weet je weer even hoe het hier is;).
    Genietse weer! x suz

• 24 April 2012 - 12:32

Annelottie:

Ahhh Sannie die foto op de weg is echt keivet!!

Ziet er allemaal super uit ladies!
    Voor ons ook wel geruststellend om te zien dat jullie de regen nog niet helemaal wereldvreemd worden ;-)

Dikke kusss