Koh Samui, Khao Sok, Koh Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu Koh Samui, Khao Sok, Koh Phi Phi en Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Sanne Bakker - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Khao Sok, Koh Phi Phi en Phuket

Door: wereldreizigersanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 Juni 2012 | Thailand, Phuket

Sawadee!

Sabaidee Mai? (Hoe gaat het in Thai!)
En dan kunnen Martine en ik ook nog dankjewel en ja/nee zeggen in het Thai en dan houdt het op haha. Maar we doen ons best!
Op Koh Phangan hebben we een hele gezellige boottrip gehad! Er zat een Nederlands stel op de boot waarmee we zijn opgetrokken. De boottrip was wel weer typisch haha. De schipper en de gids zaten heel de dag een beetje wiet te roken, hoef je in Nederland niet te doen:P
We hebben het eiland rondgevaren, gelunched, gesnorkeld, en een bucket whiskey-cola gedronlen met een lekker muziekje! Wat een leven..
's Avonds een goed feestje gehad, helaas moest Martine zonder slippers naar huis.. Haar ECHTE Havaianas foetsie.. wat was ze pissed off:P
Na Koh Phangan zijn we richting Koh Samui gegaan. Wat ik persoonlijk een klein beetje tegen vond vallen.. Relaxen? Nee hoor, we sliepen zowat in een bar dus echt goed slapen deden we niet:P In Koh Samui kwamen we wel weer bekenden tegen dus daar zijn we gezellig mee naar de nachtmarkt geweest. De massage is ook niet doorgegaan op Koh Samui.. gezien Martine en ik zonodig een dure (ja echt een dure, niet alleen voor Thaise begrippen:P) bikini moesten kopen haha. Dus de massage stellen we nog even uit! 's Avonds wel een lekker cocktailtje gedronken aan het strand.

Op naar de jungle! Na alle zon, zee en strand zijn we even toe aan iets anders! Dus hebben we besloten om naar de Jungle te gaan, Khao Sok. Wat was het daar gaaf! Echt wel weer een toppuntje! We hebben een lake-tour gedaan naar een prachtig meer, gekajakt, aapje gezien, uren door de jungle gewandeld (Pas op: bloedzuigers!!) en door een grot geklommen, geklauterd en gezwommen.
De dag erna zijn we gaan tuben, in zo'n grote autoband over de rivier dobberen, zelfs onder een slang door! Onderweg begon het ook nog te regenen, ik vond het zo gaaf! De rivier liep echt door de jungle. Het is het oudste regenwoud van Thailand. Het was hier ook zo leuk omdat we een hele leuke Thaise gids hadden. Kiam, 32 jaar oud en hij maakte zelfs armbandjes voor ons:) Hij kon ook erg veel vertellen en laten zien en wat sprak hij leuk engels haha.

Na de jungle is het weer tijd voor strand haha.
Koh Phi Phi: Zo mooi! Mooie baaien, wit zand, blauw water. Mooi feestje. Mooie boottrip, cola drinkende apen en onze mooiste snorkeltrip ever!

Nu zitten we nog 2 dagen in Phuket en dan vliegen we alweer naar Indonesie. De tijd vliegt! Morgen eerst bijkletsen met Marie-Anne en Tim! Een Nederlands stel, leren kennen in Australie.

Jullie bedankt voor alle berichtjes! Echt leuk om te lezen:D Zijn jullie alweer een beetje over het verlies van Nederland heen?

Liefs en tot snel weer!
Sanne en Martine

• 23 Juni 2012 - 05:54

Martine:

Altijd handig als iemand namens mij onze belevenissen op papier zet!
    Goed bezig BFF, ik sluit me volledig bij je aan! ;)
    Beetje jammer dat je nu vergeet te vertellen dat jouw ECHTE australische slippers nu ook weg zijn.. Beide beroofd op het strand! Grrr... Still miss my REAL Havaiana's!

• 23 Juni 2012 - 07:43

Marloes:

het verlies van Nederland? mwuaaah...... het zijn gewoon een stelletje wijven en die kunnen niet zo goed voetballen... dus de rouw was eigenlijk al voorbij, voor ze begonnen waren met voetballen :)

leuk verhaal! over 2 dagen alweer vlliegen, dat schiet op. ik droomde vannacht dat het niet 8 weken duurde voor jullie thuis kwamen.. maar volgende week al, dus dat je alles wat je gister opnoemde allemaal in 1 week moest doen... nou gelukkig is dat niet zo, tijd zat nog!

wel zonde van jullie slippers hoor ! die aziatische mensen passen jullie slippers trouwens toch nooit? die zijn allemaal veel kleiner... vreemd.

heb je ook foto's van het tuben in de jungle of dat niet? ik ben zo nieuwschierig hoe een echte jungle er dan uit ziet ! jullie weten het...

xxx

• 23 Juni 2012 - 16:08

Margon:

Ha Sanne

Gisteravond Ff bij je paps en mams geweest en hebben even de 'hut' bewonderd. Hoorde al over je tube avontuur.... Ben benieuwd.naar je volgende verhaal!

Xxxx

• 24 Juni 2012 - 17:41

Margit:

Schatties!! Ik heb een inhaalslag te maken, net even jullie verhalen bijgelezen.. Nog altijd even jaloersmakend ;)! Veel plezier in Indonesië en blijf vooral genieten! We skypen snel! liefs Mar

• 24 Juni 2012 - 19:46

Nathasja:

Wat heerlijk om te lezen, zeker na een regenachtige zondag hier in Nederland. Wat doen jullie veel, echt te gek allemaal! Coladrinkende apen :-) ?? Ik ga nu nog even de foto's bekijken. Op naar het volgende verhaal! Groeten hier vandaan en....have fun.

• 24 Juni 2012 - 20:30

Kevin:

HoiHoi,

Super leuke tijd hebben jullie weer gehad sinds het vorige verhaal!
    Massage moeten jullie nog wel doen hoor, als dat ergens kan is het daar wel ;)
    Khao Sok is een super mooi nationaal park en ik ben benieuwd wat voor beesten jullie daar allemaal ngo meer hebben gezien. Nog een tarantula gezien?
    Geniet nog van de laatste moment in Thailand en veel plezier in Indonesie!

Overigens leuk om te horen dat de opdracht op Koh Phi Phi wederom is gelukt. Op naar de volgende op Bali ;)

Vooral lekker doorgaan met genieten!!!

xxx

• 25 Juni 2012 - 06:58

Elze:

sawadekaa meis,

Lekker allemaal. Dat stelen gebeurt express heb je weer een reden om te shoppen / af te dingen op de markten :-)

Veel plezier in indie of hoe ze het daar zeggen: Bersenang-senang!
    xoxo